استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خدمت در عرصه سلامت مردم به ویژه ارتقای آرامش بیمار و بستگان وی در مراحل درمان و کاهش هزینه‌ها بزرگترین افتخار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان  در مراسم جشن انقلاب در سرسرای اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همواره علاوه بر بیمار، اطرافیان وی نیز در مراحل درمان و پرداخت هزینه‌ها دچار رنج و سختی می‌شوند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت و صدور دفترچه بیمه سلامت ایرانیان شاهد کاهش این مشکلات هستیم.

وی افزود: حرکت در مسیر افزایش آرامش و سلامت مردم از بهترین و ارزشمندترین کارهاست.

وی گفت: حضور در سیستان و بلوچستان و کمک به حل مشکلات عدیده مردم این استان برایم افتخاری بزرگ است و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه داشتن مدیریت با قهر و جبر جواب نمی‌دهد اظهار داشت: مدیریتی موفق است که از روی علاقه انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هم اینک ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان (۹۰ درصد جمعیت) زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آنان روستایی و عشایر هستند که دولت به صورت رایگان برای آنان دفترچه بیمه سلامت صادر کرده است.

دکتر محمد صفدری اظهار داشت: پذیرش بیماران با دفترچه بیمه سلامت همگانی از ابتدای آبان در سراسر کشور فقط در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شد که با توجه به مشکلات پیش آمده برای مردم استان، با پیشنهاد استاندار و موافقت وزیر بهداشت پذیرش دارندگان این دفترچه علاوه بر دولتی در مراکز خصوصی استان نیز انجام می‌شود.

وی افزود: تیم سلامت برای جامعه روستاییان خدمات پایه را ارائه می‌دهند و اگر نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی داشته باشند از طریق سامانه ارجاع به شهر‌ها مراجعه می‌کنند.

صفدری افزود: برای بقیه اقشار سیستان و بلوچستان شامل کارمندان دولت، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مددجویان بهزیستی، طلاب علوم دینی، دانشجویان و بیماران خاص نیز دفترچه بیمه سلامت صادر شده است.

انتهای پیام/ع

حرکت در مسیر افزایش آرامش و سلامت مردم ازارزشمندترین کارهاست

برچسب ها: دهه فجر ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار