استاندار کهگیلویه بویوراحمد گفت:براساس برنامه‌ی سه ساله سالیانه پنج تا ۶ هزار شغل در کهگیلویه وبویراحمد ایجاد خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛استاندار در گفت و گوي زنده تلويزيوني برنامه فرمول يک از شبکه يک سيماي جمهوري اسلامي گفت:حوزه‌هاي انرژي، کشاورزي و گردشگري از ظرفيت‌هاي اصلي ايجاد فرصت‌هاي شغلي در این استان هستند.

احمدی با بیان اینکه سالانه بين پنج تا 6 هزار ميليارد ريال تسهيلات در بخش صنعت استان پرداخت مي‌شود افزود: با توجه به سهم خوب کهگيلويه و بويراحمد از محل تسهيلات رونق توليد و تسهيلات فراگير اشتغال روستايي مي‌توان با مديريت بهينه نرخ بيکاري را به ميزان چشمگيري کاهش داد.

وی با اشاره به زيرساخت‌هاي ايجاد شده در آبياري نوين در دشت‌هاي جنوبي کهگيلويه و بويراحمد اضافه کرد: امید است با تکميل اين طرح‌ها بتوان ضمن ايجاد اشتغال پايدار، توليد محصولات کشاورزي را به ميزان قابل ملاحظه‌اي افزايش داد.

استاندار با بیان اینکه توسعه فراوري ،صنايع تبديلي و حفظ توليد از برنامه‌هاي حوزه کشاورزي در استان است ادامه داد: هم اکنون کهگيلويه و بويراحمد در توليد محصولات کشاورزي در چندين محصول رتبه چهارم تا دهم کشور را دارد.

استاندار کهگيلويه و بويراحمد اضافه کرد: گردشگري مردم محور با توجه به ظرفيت‌هاي موجود طبيعي از برنامه‌هاي دولت دوازدهم براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي است.

احمدي با اشاره به اینکه تاکنون بخشي از زيرساخت‌هاي گردشگري کهگيلويه و بويراحمد با مشارکت بخش خصوصي و حمايت دولت در پرداخت تسهيلات انجام شده و اين روند ادامه خواهد داشت گفت: حوزه انرژي از ديگر قابليت‌هاي مهم استان است و تلاش مي‌شود از اين پتانسيل نيز استفاده‌هاي بهتري شود.

وي افزود: با توجه به اينکه برخي از مشاغل فصلي در زمستان تعطيل است هم اکنون نرخ بيکاري در کهگيلويه و بويراحمد 15 تا 16 درصد است.

کهگیلویه وبویراحمد با حدود 16 هزار و 249 کيلومترمربع وسعت و 713 هزار نفر جمعيت، داراي يک درصد مساحت و يک درصد جمعيت کشور است.

این استان داراي هشت شهرستان، 17 شهر و يک هزار و 676 روستاي داراي سکنه است.

انتهای پیام/د

ایجاد شغل در استان کهگیلویه وبویراحمد

برچسب ها: اشتغال ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.