رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی، اوایل انقلاب در راستای اتکا به دانش بومی و تولید علم و فناوری تاسیس شد.

تشکیل جهاد دانشگاهی با هدف اتکا به دانش جوانان ایرانی/ کمرنگ شدن پژوهش در حوزه صنعت نفت طی سال‌های اخیربه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی صبح امروز در مراسم افتتاح درایو 2 متغیر که در انبار نفت ری شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روحیه ی خودباروری در بین جوانان کشورمان شکل گرفت که در همین راستا سازمان جهاد دانشگاهی به وسیله جوانان مومن و مسلمان انقلابی در راستای تولید علم و فناوری تشکیل شد.

 وی ادامه داد: یکی از دلایل تشکیل سازمان جهاد دانشگاهی اتکا بر دانش یا فکر جوانان کشورمان است تا بتوانیم همگام با سایر کشورمان در مرز علم و دانش حرکت کنیم که در همین راستا جهاد دانشگاهی موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلفی از جمله سلول‌های بنیادی، ساخت فرستنده های رادیویی و تلویزیونی و صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بوده ایم.

 طیبی با اشاره به اینکه توسعه فناوری به عنوان موتور محرک است، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت نفت فعالیت دارند و به همین دلیل از همان سال‌های اولیه به فکر توسعه صنعت و تولید UPS در حوزه نفت و پتروشیمی در جهاد دانشگاهی بوده ایم.

 وی ادامه داد: در دهه 80 تولید سیستم دکل حفاری نفت و همچنین در دهه 90 بحث تولید بازوهای بارگیری و مبدل‌ها در جهاد دانشگاهی شکل گرفته است که امروزه خوشبختانه با این نهاد انقلابی در مسیر تولید مواد شیمیایی، مته حفاری و تجهیزات دیگر قرار گرفته‌ایم.

امضای تفاهم نامه با وزارت نفت در راستای انجام پژوهش های علمی

 طیبی با اشاره به اینکه در برهه‌ای از زمان در بحث پژوهش نفت عقب ماندیم، ادامه داد: امیدوارم با حضور شرکت ملی، نفت توسعه فناوری‌ها با شتاب بیشتری انجام شود؛ خوشبختانه تفاهم نامه‌ای با وزارت نفت در زمینه پژوهش و تحقیق امضا شده است تا اقدامات ارزنده‌ای درصنعت نفت انجام شود.

 رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تولید علم و فناوری در جهاد دانشگاهی به خوبی در حال انجام است، عنوان کرد: در پژوهش و تحقیق باید در زمان کوتاهی سازمان‌هایی برای اجرای پروژه‌های مختلف علمی پیدا کرد؛ به نظرم باید زمان تولید فناوری کاهش پیدا کند تا تولید علم و دانش به صورت گسترده انجام شود.

 وی ادامه داد: محصولی که امروز رونمایی شد، جزء تولیدات "های‌تک " بوده است و این دستگاه نشان دهنده توان و ظرفیت بالای علمی جوانان کشورمان است.

 وی یادآور شد: دیکته نانوشته غلط ندارد و در صورت وجود اشتباه ما سعی در جبران و رفع ایرادات آن داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار