مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: تعداد کودکان خیابانی و کار در استان اردبیل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفیع شفیعی افزود: بر اساس آمارهای سال 95 به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 16 کودک خیابانی در استان وجود دارد.

وی گفت: بر اساس سرشماری سال 85 تعداد 11 نفر در هر 100 هزار نفر کودک خیابانی در استان شناسایی شده بود که امروزه در فرایند تحولات اجتماعی به یک آسیب در استان تبدیل شده است.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استاندار اردبیل گفت: پدیده کودکان خیابانی به عنوان یکی از مشکلات آسیب‌زای اجتماعی از دیرباز در سراسر جهان وجود داشته و در سال‌های اخیر به دلایلی از جمله رشد اقتصادی، جنگ، فقدان ارزش‌های سنتی، خشونت خانوادگی و آزار جسمی ‌و روانی افزایش یافته است.

وی افزود: در فرایند تحولات اجتماعی و اقتصادی این پدیده در ایران نیز بوجود آماده و با سیر صعودی افزایش آن تبدیل به یک آسیب جدی شده است.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد کودکان خیابانی و کار در استان به نظر می رسد عوامل مختلفی از جمله افزایش مهاجرت، شهرنشینی و حاشیه نشینی، فقر اقتصادی و بیکاری، خشونت در خانواده، اعتیاد والدین و کاهش مسئولیت پذیری خانواده، عدم وجود نظام جامع تامین اجتماعی و در برخی موارد اهداف سودجویانه از جمله عوامل مهم افزایش کودکان کار و خیابانی است.

وی ادامه داد : برای پیشگیری و کاهش آن، افزایش حمایت های اجتماعی توسط نهادهای دولتی و توسعه تامین و رفاه اجتماعی، فعالیت سازمان های مردم نهاد در توانمندسازی محلی و ارتقای کیفیت زندگی خانواده های حاشیه نشین، توسعه امکانات آموزشی در مناطق محروم، آموزش مهارت های اجتماعی در مدارس و توسعه تعامل با والدین کودکان و شناسایی افراد سودجو و کاهش خشونت خانوادگی می تواند موثر واقع شود.

انتهای پیام/ع

شناسایی کودکان خیابانی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
باید به این بچه های خیابانی کار داده بشه ورسیدگی شود