تهرانی گفت: هیچ بیماری براساس آمار‌های پزشکی برای درمان برنامه ریزی نمی‌کند، بلکه باعث یاس و گا‌ها ناامیدی می‌شود.

ضرورت خودداری پزشکان از ارائه آمار‌های پزشکی/ هیچ بیماری براساس آمار‌های پزشکی برای درمان برنامه ریزی نمی‌کندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داریوش نسبی تهرانی مدیر عامل انجمن صرع ایران در حاشیه چهاردهمین کنگره بین المللی صرع که در مرکز همایش های بیمارستان میلاد اصفهان برگزار شد، گفت: در اکثر کنگره ها جای موضوع اخلاق و قانون کم رنگ است و این موضوع بحث بسیار مهمی است که در تمام بیماری ها به خصوص بیماری های مزمن کمتر دیده می شوند و فرد و خانواده را سال ها تحت شعاع قرار می دهد.

وی افزود: همیشه بحث مسائل اخلاقی و قانونی در موضوعات پزشکی ابهامات زیادی داشته است و چالش های زیادی را به دنبال دارد و اگر این ابهامات را بتوانیم برطرف کنیم، نتیجه مستقیم آن، بهتر شدن کیفیت زندگی بیماران و خانواده هاست که با یک بیماری در طول سال های زیاد مجبور هستند دست و پنجه نرم کنند؛ به همین منظور در این کنگره پنلی را با نام اخلاق برگزار کردیم که تا حدودی بتوانیم بعضی ابهامات اخلاقی و قانونی را در بیماران برطرف کنیم.

بحث های آماری در رسانه های عمومی برای بیماران مشکل گشا نخواهدبود

مدیر عامل انجمن صرع ایران در ادامه در خصوص آمارهای پزشکی مطرح کرد: همیشه در کنگره های پزشکی بحث هایی که به وجود می آید، آمارهای پزشکی است که اولین سوال آمار مبتلایان به بیماری- تعداد بیماران- چند درصد بیمار و... است و بحث درصد و اعداد و ارقام همیشه به چشم می خورد؛ بنده به عنوان یک پزشک متخصص مغز و اعصاب و علوم رفتاری صراحتا اعلام می کنم که بحث های آماری به هیچ وجه در رسانه های عمومی برای خانواده ها و بیماران مشکل گشا نخواهدبود، بلکه مشکل ساز است.

وی تصریح کرد: آمارها بیشتر به درد متخصصان و مسئولینی می خورد که در این حوزه ها فعالیت دارند که باید براساس آن برنامه ریزی کنند.

مدیر عامل انجمن صرع ایران افزود: هیچ بیماری براساس ( درصد مبتلایان به بیماری و ... ) برای بیماری خود برنامه ریزی نمی کند، بلکه باعث یاس و گاها ناامیدی می شود؛ آمارهای پزشکی تنها برای تهیه بولتن ها و گزارشات پزشکی به مقام های مسئول است و متخصصان و پزشکان ما باید از ذکر آمار برای عموم مردم و بیماران خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار