معاون وزیر جهاد کشاورزی از تشکیل 575 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی در کشور خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ زند معاون وزیر جهاد کشاورزی در زنجان با بیان اینکه بخش کشاورزی نیازمند حضور بخش خصوصی بویژه شرکت های دانش بنیان است بر استفاده از تکنولوژی در حوزه کشاورزی تأکید کرد.
 
 زند افزود: درعلوم دامی در خلق تکنولوژی نسبت به کسب تکنولوژی عقب هستیم این در حالی است که در علوم زراعی خلق تکنولوژی بر کسب آن پیشی گرفته است.
 
وی سرمایه گذاری بخش کشاورزی را 5 درصد اعلام کرد و افزود : سرمایه ، بازار، نیروی انسانی و تکنولوژی 4 عامل انسانی موثر در کشاورزی است که با غلبه بر عوامل طبیعی می توان بازار کشاورزی را بهبود بخشید.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بازار کشاورزی امروزه نیازمند ایجاد زنجیره تولید و تشکل هاست.
 
 زند با اعلام اینکه 75 درصد کشاورزان سواد پایینی دارند گفت: برای ترغیب جوانان تحصیل کرده به حوزه کشاورزی باید به این بخش یارانه اختصاص داد.
 
وی افزود: رتبه جهانی کشور ما در دانش رتبه شانزدهم و در نوآوری 120 هستیم افزود: این آمار نشان می دهد باید انگیزه های تحقیقاتی را هدفمند کرد.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در مجموع 8 هزارهیئت علمی در بخش کشاورزی وزرات جهاد کشاورزی و دانشگاهها فعال اند که تقویت بازار کشاورزی نیازمند ایفای نقش آنهاست.
 
زند درباره شکاف میان دانش و نوآوری منجر به تکنولوژی ادامه داد: در کشور باید دانش را خلق کنیم و از آن برای خلق تکنولوژی استفاده کنیم.
 
وی افزود : امروزه بر مبنای سیاست های توسعه پایدار در جهان باید افزایش درآمد کشاورزان و دامداران و کاهش فقر ، افزایش امینت غذایی و پایداری اکوسیستم بیش از پیش در اولویت فعالیت ها قرارگیرد.

انتهای پیام/ن

 

برگزاری همایش ملی گوسفند افشاری  در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.