مدیر مرکز جمع‌آوری متکدیان شهرداری سنندج از جمع آوری و ساماندهی ۱۹۸ متکدی در ۹ ماهه امسال در این شهر خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صلاح الدین وکیلی مدیر مرکز جمع‌آوری متکدیان شهرداری سنندج گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با پدیده ناهنجار تکدی گری، شهرداری به‌صورت منظم نسبت به اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهر اقدام می‌کند.

وی از جمع‌آوری ۱۹۸ متکدی در ۹ ماهه  سال جاری در سطح شهر  خبر داد و افزود: از این تعداد متکدی جمع‌آوری‌شده ۹۷ نفر مرد و ۱۰۱ هم زن بودند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج ادامه داد: در راستای ساماندهی متکدیان جمع‌آوری‌شده ۱۲۷ متکدی  با اخذ تعهد مبنی بر ترک تکدی گری از مرکز ترخیص شدند.

وکیلی بیان کرد: ۳۶ نفر از متکدیان جمع‌آوری در سال جاری از شهرها و استان‌های دیگر وارد سنندج شده بودند که پس از جمع‌آوری به محل سکونتشان انتقال داده شدند.

وی افزود: ۱۹ کودک متکدی هم امسال از سطح معابر و تقاطع‌های سطح شهر جمع‌آوری شدند که پس از گرفتن تعهد از والدین آن‌ها تحویل خانواده‌هایشان داده شدند.

وی از معرفی ۱۲ متکدی متخلف به مراجع قضایی خبر داد و افزود : این افراد برای چندمین بار اقدام به تکدی گری می کردند که جهت تعیین وضعیت به مراجع قضایی معرفی شدند.

وکیلی اضافه کرد: ۲ نفر از متکدیان جمع‌آوری‌شده در سال جاری جهت حمایت مالی به سازمان بهزیستی و دو نفر هم با توجه به اینکه معتاد بودند به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج اظهار داشت: با شروع فصل سرما در سال جاری ۱۱۱ نفر از افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب از سطح شهر جمع‌آوری شدند و شبانه در این مرکز اسکان داده شدند.

انتهای پیام/م

اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهر

 

 

برچسب ها: اعتیاد ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.