شهردارکرمان به شکل‌گیری انجمن خدمات فنی مهندسی در اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: این انجمن ظرفیت بزرگی است که می‌تواند به شهرداری کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهردار کرمان در  دیدار با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان این‌که اتاق بازرگانی دارای ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی است و می‌تواند بازوی مشورتی خوبی برای شهرداری کرمان باشد، گفت: باید زمینه‌ی تعامل شهرداری و اتاق بازرگانی بیش از گذشته فراهم شود.


سیدمهران عالم‌زاده بر ورود سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های شهری نیز تأکید و درخواست کرد اتاق بازرگانی استان کرمان مسیر سرمایه‌گذاران استانی، کشوری و خارجی را برای اجرای پروژه‌های شهری تسهیل کند.


وی افزود: ورود سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های شهری، یک اتفاق برد-برد است که هم مردم منتفع می‌شوند و هم سرمایه‌گذاران به سود منطقی خواهند رسید.


شهردار کرمان به ایجاد انجمن توسعه و تعالی شهر کرمان در اتاق بازرگانی هم اشاره کرد و گفت: این انجمن می‌تواند به‌عنوان یک اتاق فکر در کنار شهردار و اعضای شورا باشد.


عالم‌زاده افزود: اعضای شورا و شهرداران می‌آیند و می‌روند، اما این انجمن می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و به‌عنوان حافظه‌ی تاریخی و شفاهی شهر کرمان، مسایل مختلف را به مدیران بعدیِ شهر منتقل کند.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از این‌که یک نفر از بخش خصوصی سکان شهرداری کرمان را به‌دست گرفته است، به موضوعات مشترک بین اتاق بازرگانی و شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری و اتاق بازرگانی، دو نهاد مردمی هستند که موضوعات مشترکی ازجمله در زمینه‌ی ساخت‌و‌ساز، حمل‌‌و‌نقل، کسب‌و‌کار، تأمین منابع مالی و ... با هم دارند.


سیدمهدی طبیب‌زاده سنگین‌ترین وظیفه‌ی شهرداری کرمان را تأمین منابع مالی دانست و با بیان این‌که شهرداری هیچ بودجه‌ی دولتی ندارد، گفت: با همکاری دو نهاد مردمیِ اتاق بازرگانی و شهرداری و با استفاده از افراد صاحب‌نظر، می‌توانیم در زمینه‌ی تأمین منابع مالیِ شهرداری با روش‌های جدید به نتایج مطلوبی برسیم.


وی افزود: اتاق بازرگانی و شهرداری زمینه‌های مشترک فراوانی دارند؛ بنابراین، از شهردار کرمان و معاونان شهردار دعوت می‌کنیم در جلسات کمیسیون‌های مختلف اتاق حضور پیدا کنند تا با هم‌فکری مشکلات مربوط را حل کنیم.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بر تشکیل انجمن توسعه و تعالی شهر کرمان نیز تأکید کرد و گفت: این انجمن می‌تواند به‌عنوان بازوی مشورتی توانمند در کنار شهرداری فعالیت کند.


طبیب‌زاده به شکل‌گیری انجمن خدمات فنی مهندسی در اتاق بازرگانی اشاره و تصریح کرد: این انجمن نیز ظرفیت بزرگی است که می‌تواند به شهرداری کمک کند.


وی بر همکاری اتاق بازرگانی و شهرداری در زمینه‌ی فن‌آوری‌های نوین نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/ی

تامین منابع مالی شهرداری کرمان از روش های جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار