مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان گفت: بازارچه‌های خوداشتغالی سطح شهر نیاز به آسیب شناسی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  فاطمه سادات حسینی مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان در دیدار با سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان، با بیان اینکه جمعه بازار و بازارچه‌های خود اشتغالی که به فروش تولیدات زنان کارآفرین و سرپرست خانوار در سطح شهر اختصاص یافته‌اند، پاسخگوی نیاز این قشر از جامعه نبوده و آن طور که باید دوام نیاورده‌اند، افزود: این بازارچه‌ها یا در شان بانوان کرمانی نبوده و یا محصولات تولیدی بانوان مطلوبیت و کیفیت لازم را نداشته که مورد استقبال قرار نگرفته‌اند که این مهم باید آسیب شناسی شود.

وی با اشاره به اینکه امور بانوان استانداری در شش محور فعالیت دارد، تصریح کرد: یکی از این محورها که اهمیت زیادی دارد، بحث آموزش است که به عنوان زیربنای تمام فعالیت‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان با اشاره به وجود فرهنگسراهای متعدد در سطح شهر، گفت: از شهردار محترم کرمان درخواست داریم ترتیبی اتخاذ فرمایند تا از این فضاها برای آموزش، مشاوره و اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار نیز استفاده شود.


حسینی با اشاره به پتانسیل بالای قلعه محمود برای ایجاد بازارچه خوداشتغالی، گفت: این بنای تاریخی، قلب شهر کرمان است که متاسفانه به سبب استفاده نادرست برخی از شهروندان و حضور بی‌شمار افاغنه، دچار آسیب‌های اجتماعی شده که امید می‌رود اداره اوقاف و شهرداری با همکاری یکدیگر به وضعیت آن رسیدگی کنند تا برای گذراندن اوقات فراغت خانواده‌ها و همچنین ایجاد بازارچه خوداشتغالی مورد استفاده قرار گیرد.


وی با انتقاد از تعطیلی بازارچه ابوذر، گفت: زنان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در این بازارچه مشغول فعالیت بودند که متاسفانه تعطیل شده که امید می‌رود به بهترین شکل احیا شود.


مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان با اشاره به ظرفیت بالای برخی پارک‌های سطح شهر از جمله پارک مادر، جنگل قائم، طبقه فوقانی پاساژ ستاره، مصلی و ... جهت ایجاد بازارچه خوداشتغالی، تصریح کرد: از آنجا که جمعیت در نقاط یاد شده بالاست، امید می‌رود ترتیبی داده شود تا در این مکان‌ها نمایشگاه موقت دایر شود.


حسینی با اشاره به ساخت بوستان‌های اختصاصی در کرمان برای بانوان از جمله بوستان مادر، ریحانه و آفتاب، گفت: انتظار می‌رود ترتیبی داده شود تا بانوان با فراغت و آسودگی خیال در پارک‌های مذکور به ورزش و تفریح بپردازند و از این دست پارک‌ها در نقاط مختلف شهر احداث شود.


وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی و تجمیع ظرفیت‌های ادارات مختلف در خصوص آموزش کارآفرینان در بحث تولید و بازاریابی، تصریح کرد: این تعامل، بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و سبب تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود.


مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان خاطرنشان کرد: در همین راستا به دنبال انعقاد تفاهم نامه‌ای با شهرداری در بحث آموزش، اشتغال و کارآفرینی برای اقشار آسیب پذیر جامعه با توجه به افزایش روزافزون زنان و کودکان خیابانی هستیم.

 

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار