مدیر کل اداره سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت، گفت: ۸۰ سازمان مردم نهاد ملی در حوزه سلامت کار می‌کنند که اطلاعات آن‌ها به طور کامل ثبت شده است.

ثبت 80 سازمان مردم نهاد در عرصه سلامت کشورمصطفی جمالی مدیر اداره کل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سطح کشور قریب به 600 سازمان مردم نهاد داریم که به صورت شعب یا به عنوان انجمن‌های مستقل استانی کار می‌کنند و 80 سازمان مردم نهاد نیز در حوزه سلامت ثبت اطلاعات شده‌اند که این گروه‌ها در عرصه مشارکت مردمی در راستای ارتقاء سلامت ارائه خدمات دارند.

وی افزود: در سال‌های اخیر وضعیت سازمان‌های مردم نهاد بهبود یافته‌تر شده است اما هنوز با جایگاه اصلی فاصله داریم و برای رسیدن به استاندارد‌ها و جایگاه حقیقی باید اقدامات گوناگونی انجام دهیم.

آمار رو به رشد مبتلایان اوتیسم در کشور

جمالی با اشاره به آمار رو به رشد مبتلایان اوتیسم‌، گفت: برای کاهش تعداد مبتلایان نیازمند مشارکت بین بخشی و مردم در راستای انجمن‌های مردم نهاد هستیم که خوشبختانه انجمن اوتیسم‌ جزو انجمن‌هایی است که در مدت کوتاه موفقیت‌های بزرگی را به ارمغان آورده است؛ چنانکه می‌بینیم این انجمن در نقاط دور افتاده‌ای همچون ایرانشهر فعالیت‌های آموزشی و ارائه خدمات را داشته است که اگر مردم اهمیت سازمان‌های مردم نهاد را بدانند، این انجمن‌های موفق در فرهنگ سازی سلامت و کمک به جامعه هدف به جایگاه حقیقی خود نزدیک می‌شوند.

وی اظهار کرد: مشارکت‌های مردمی در حوزه سازمان‌های مردم نهاد گام بزرگی است و اگر این مشارکت‌ها نباشد دولت‌ها در مواضع کاری خود با موفقیت چندانی مواجه نخواهند شد؛ امیدواریم در عرصه سلامت کشور نیز شاهد مشارکت‌های مردمی بیشتر و توسعه خدمات علمی آموزشی و فرهنگی سازمان‌های مردم نهاد باشیم.

جمالی گفت: در اداره کل سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد گامی اساسی برای ارتقاء سلامت محسوب می‌شود که در این عرصه نیز حداکثر تلاش خود را برای برطرف کردن موانع سازمان‌های مردم نهاد خواهیم داشت و امیدواریم شاهد توسعه فعالیت‌های این گروه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار