رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت :بیش از 79 هزار راس دام سنگین استان کرمان در فاز دوم واکسیناسیون بر علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی یزدانپناه رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله در سطح گاوداری های صنعتی و نیمه صنعتی و واحدهای روستایی به پایان رسید.


وی افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فراورده های دامی محسوب می شود و تلفات در دام های جوان،سقط در دامهای ابستن،کاهش تولیدات دامی در دام های شیری و پرواری از مهم ترین خسارات اقتصادی این بیماری محسوب می شود.


دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه در مواردی کاهش تولیدات دامی ناشی از بیماری تب برفکی غیر قابل برگشت است ادامه داد: اینگونه دام ها به دلیل عدم صرفه اقتصادی از چرخه تولید حذف می شوند.


رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به همکاری بخش خصوصی در اجرای این طرح بیان نمود: جا دارد از کلیه دامدارانی که در اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی همکاری لازم را با اکیپ های واکسیناسیون نموده اند تشکر کرد.


وی درپایان گفت : رعایت اصول امنیت زیستی، رعایت موازین بهداشتی و اصول تغذیه دام، جلوگیری از حمل و نقل بی ضابطه و غیرمجاز دام و واکسیناسیون هدفمند از جمله مهمترین اقدامات جهت پیشگیری از بیماری های دامی است.

انتهای پیام/ی

فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در استان کرمان به پایان رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار