رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت : تخم مرغ مثل هر ماده غذایی دیگر نیازمند دقت در خرید و نگهداری است تا منجر به بروز مشکلات سلامتی نشود.

ضرورت رعایت بهداشت تخم مرغ و نقش آن در تامین سلامت مصرف کنندهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت : تخم مرغ منبع بسیار غنی پروتئین است ، ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات،گوشت و حبوبات غنی تر است.

 وی با بیان اینکه تخم مرغ باید در یخچال و در دمای 4 درجه سانتیگراد و درون بسته بندی درپوش دار یا ظروف دربسته نگهداری شود ، افزود : درب یخچال جایگاه مناسبی برای نگهداری تخم مرغ نیست چرا که تغییرات دمایی بالاست و ممکن است روی دیگر مواد غذایی نفوذ کند و حتی الامکان از ظروف سربسته برای نگهداری تخم مرغ استفاده شود.

بماندشتی گفت : شهروندان تخم مرغ نشاندار که شامل تاریخ تولید و انقضاء هستند را خریداری کنند و در صورت استفاده از تخم مرغ های دارای نشانگذاری مورد تایید دامپزشکی هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج تصریح کرد:شهروندان برای تشخیص تازگی تخم مرغ به پوسته آن توجه کنند و از مصرف تخم مرغ های کهنه که پوسته صاف و صیقلی دارند تا حدامکان خودداری کنند و تخم مرغ های تازه که پوسته زبر دارند مصرف کنند و قبل از مصرف تخم مرغ با توجه به آلو دگی های ثانویه تخم مرغ شسته شود

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار