رئیس اداره بهزیستی بروجرداز پرداخت ۱۵۰ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی بروجرد در سال ۹۶ خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کرم رضا پیردایه رئیس اداره بهزیستی بروجرد با اشاره به لزوم پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی اظهار داشت: تسهیلات اشتغال‌زایی در راستای توانمندسازی و عدم وابستگی به سازمان به مددجویان این نهاد پرداخت می‎شود.

وی افزود: مستمری مددجویانی که از تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، قطع می‌شود، اما از دیگر خدمات سازمان بهزیستی همچون کمک‌هزینه تهیه وسایل توان‌بخشی به معلولان، پلاک ویژه خودرو، کمک‌هزینه دانشجویی و دیگر خدمات ویژه این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد عنوان کرد: علاوه بر این بیمه درمانی مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی قطع نمی‌شود و مددجویان می‌توانند از خدمات درمانی این نهاد نیز استفاده کنند.

وی میزان استقبال مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در بروجرد را خوب ارزیابی کرد و گفت: تنها مددجویانی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند که توانایی بازپرداخت این تسهیلات را داشته باشند که به این منظور مددکاران بهزیستی با مددجویان پیش از معرفی به بانک صحبت می‌کنند.

پیردایه مشکل تأمین وثیقه‌های بانکی را از مشکلات شایع مددجویان این نهاد در دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی دانست و تصریح کرد: برخی مددجویان این نهاد نمی‌توانند وثیقه‌های موردنظر بانک‌های عامل را تأمین کنند که افراد جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شوند.

وی بابیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان بهزیستی تا سقف ۱۰ میلیون تومان به یک ضامن و بیش از آن به دو ضامن نیاز دارد خاطرنشان کرد: تاکنون همکاری بانک‌هایی همچون ملی، تجارت و صادرات در این زمینه رضایت‌بخش بوده و این‌گونه نبوده که تسهیلات اشتغال‌زایی به دلیل عدم همکاری بانک‌ها پرداخت نشود.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد اظهار داشت: سهمیه اشتغال امسال اداره بهزیستی بروجرد ۲۳۰ نفر است که تاکنون ۱۵۰ مورد از این میزان محقق شده و در صورت همکاری خوب و مستمر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به افراد معرفی‌شده به بانک‌ها تا پیش از پایان تمامی سهمیه اشتغال‌زایی این دستگاه محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال سال گذشته اداره بهزیستی بروجرد ۲۴۰ نفر بود که ۲۳۰ نفر از آن محقق شد افزود: کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش بهزیستی را در کارگاه‌های خود مشغول به کار کنند از سوی سازمان بهزیستی حق بیمه سهم کارفرما تا پنج سال واریز می‌شود.

انتهای پیام/م

۱۵۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی بروجرد پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.