امام جمعه پل‌دختر گفت: ۹ دی سالروز حماسه مردم و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که وحدت مردم و درایت و تدبیر مقام معظم رهبری در این روز، فتنه فتنه گران را نقش برآب کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پل‌دختر اظهار داشت: ۹  دی فرصتی بود تا مردم با حضور میلیونی خود مانع از کودتای مخملی شدند که فرمان آن بیشتر در دست سرویس‌های وابسته به بیگانگان بود.

وی به پیام‌های فتنه ۹ دی اشاره کرد و گفت: حماسه ۹ دی نشانه ولایت‌مداری و روحیه انقلابی و ملی مردم و پاسخ آنان به هتک حرمت عاشورا، دشمن شناسی و وحدت و انسجام ملی بود.

امام جمعه شهرستان پل‌دختر گفت: این فتنه توسط بازی خوردگان بی‌بصیرت و یا تشنگان قدرت و ثروت داخلی نیز میدان داری می‌شد که سران آن در این توطئه و فتنه پازل دشمن را تکمیل می‌کردند.

وی افزود: مردم با روحیه انقلابی وقتی متوجه این منظور شدند و هتک حرمت به عاشورا که سرمایه اصلی شیعیان است را مشاهده کردند، همه آمدند و این حماسه بزرگ را به وجود آورده و وحدت و ولایت‌مداری خود را به اثبات رساندند.

سوری خاطرنشان کرد: لازم است مردم به جریان‌های انحرافی دقت کافی داشته باشند که حداقل چیزی که از شیوه رفتاری آن‌ها منعکس می‌گردد و ظلم آن‌ها را غیر بخشش می‌کند مخدوش کردن خدمت‌هایی است که در دولت نهم و دهم صورت گرفته است.

وی افزود:کسانی که سر سفره انقلاب بودند، نمکدان انقلاب را می‌شکنند و برخی به گمان مقابله با رقیبان سیاسی و یا مبارزه با سرخط‌های اصلی فساد و بی عدالتی، گاهی دست به شیوه‌هایی می‌زنند که جز خوش خدمتی به جریان‌های نفاق و فتنه و در نهایت تولید خوراک برای رسانه‌های بیگانه ثمر دیگری ندارد.

امام جمعه پل‌دختر گفت: باید هوشیار بود تا در دام توطئه دشمن و فتنه گران گرفتار نشد و منویات مقام معظم رهبری را نصب العین قرار داد که سعادت در همین است.

وی افزود: عظمت مردم در خلق حماسه ۹ دی بیانگر آشکار شدن هویت فتنه و سرمنشا اصلی آن، نقش و انگیزه اصلی بیگانگان در ایجاد فتنه، شناسایی بازی‌گران این صحنه اعم از بازی خوردگان و خواص بی‌بصیرت و معاندان و مخالفان نظام و عملکرد بد برخی از مسئولان است.

سوری خاطرنشان کرد: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری نبود فتنه ۹ دی به گونه دیگر رقم می‌خورد همانطور که معظم‌له فرمودند: بی‌بصیرتی خواص، دروغ بستن و اتهام به ناحق تقلب در انتخابات، توطئه دشمنان مبنی بر دوقطبی بودن جامعه، ضرورت تمکین به قانون، پرهیز از شتاب‌زدگی و از همه بدتر اعتراف عناصر دخیل در فتنه ۸۸ از عوامل این فتنه بود.

وی افزود:حتی کسانی‌که در انتخابات به سران فتنه رای داده بودند از آن‌ها فاصله گرفتند و نشان دادند ولایت مدارند و امروز نیز نباید از توطئه دشمنان و فتنه فتنه‌گران غافل بود و باید درمقابل هر جریان و انحراف هوشیارانه عمل کرد.

امام جمعه پل‌دختر به دیدار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار فرمودند: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب نیاز امروز انقلاب و ملت ایران تداوم انقلابی‌گری همراه با پختگی و ثبات است که البته عمر انقلاب مانند عمر طبیعی انسان نیست بلکه انقلاب باید به سختی حرکت کند که پویایی آن بیشتر باشد.

وی افزود:هدف اصلی دشمن این است که مردم را نسبت به تداوم انقلاب ناامید کند جواز وجود برخی از ضعف‌های داخلی که هر کشوری از آن بدتر را دارد برای رسیدن به این هدف خود استفاده می‌کند که مردم باید حواسشان جمع باشد.

سوری با بیان این که انقلابی‌گری غیر از انقلابی نمایی است، عنوان کرد: کسی که مدعی انقلابی‌گری است نباید خوراک رسانه‌های بیگانه را تکمیل کند.

وی افزود: به فرموده امام راحل ملاک و میزان حال فعلی افراد است، زیرا ممکن است فردی خدماتی انجام داده که امروز انجام نمی‌دهد و هیچ کس ضمانت درست بودن تا دم مرگ را ندارد.

امام جمعه پل‌دختر گفت:عده‌ای که طرفدار سبک زندگی غربی هستند ممکن است مغرضانه فریب بخورند و وانمود می‌کنند که مردم باید به غرب کرنش کنند و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کنند و کسانی که کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند تقوا ندارند.

وی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند: برخی افراد دشمن شاد کن هستند و این افراد دیروز یا امروز همه امکانات دولتی وغیرآن در دستشان بوده و حالا نقش اپوزیسیون را به خود می‌گیرند این‌ها دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند وباید پاسخگو باشند.

سوری اظهار کرد:بی هوا این قوه و آن قوه را محکوم کردن هنر نیست، برخی یک دهه همه کاره کشور بودند و بعد تبدیل به مخالف شدند و این افراد نمی‌توانند با ظاهر انقلابی مردم را فریب بدهند.

وی به جمعه هشتم دی ماه وفات حضرت معصومه (س) اشاره کرد و ضمن تسلیت این روز افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) دارای شخصیت معنوی و ارزنده‌ای است.

امام جمعه پل‌دختر گفت:امام صادق (ع) ولادت چنین بانویی را مژده داده و آن حضرت در واقع بتول ثانی و فاطمه دوم است که جلوه‌ای از وجود حضرت زهرا (س) بود که طهارت نفس، امتیاز خاص و والایی داشت.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های حضرت ورود زیارت نامه‌ای از سوی معصومین درباره ایشان است با این‌که بانوان برجسته‌ای مانند آمنه بنت وهب، فاطمه بنت اسد، خدیجه بنت خویلد و امثال این‌ها که جایگاه بسیار رفیعی هم دارند، ولی زیارت نامه ماسور در مورد آن‌ها نداریم که جایگاه این بانوی بزرگوار را می‌رساند.

انتهای پیام/د

۹ دی، روز بصیرت و میثاق با ولایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.