دانشگاه کالیفرنیای آمریکا با انتشار گزارشی به استفاده گسترده نظامیان صهیونیست از گاز‌های سمی علیه فلسطینیان اذعان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، دانشگاه کالیفرنیای آمریکا گزارشی درباره به کارگیری گاز‌های اشک آور در سطح گسترده توسط نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان در اردوگاه العایده در کرانه باختری اشغالی رود اردن تهیه و منتشر کرده است.

استفاده افراطی از گاز‌های اشک آور توسط نظامیان اسرائیلی، نام گزارش جدید آمریکایی است که به بخشی از رنج و مشقت ساکنان فلسطینی در اردوگاه العایده واقع در شمال بیت لحم در کرانه باختری اشغالی رود اردن پرداخته است.

این گزارش را مرکز حقوق بشر دانشگاه کالیفرنیا منتشر کرده است. در این گزارش تصاویری از صحنه‌های حمله سربازان صهیونیست به کودکان در کوچه‌ها و خیابان‌های العایده که طی این حمله از گاز‌های سمی استفاده می‌کنند، منتشر شده است.

ام آدم از ساکنان اردوگاه العایده گفت: «کودکان را ببینید. آن‌ها با نارنجک‌های گازی و نارنجک‌های صوتی هدف حمله قرار گرفته‌اند.»

گزارشگر المنار گفت: در این گزارش آمریکایی به استفاده مکرر و بی هدف گاز به خصوص علیه زنان و کودکان شهادت داده شده و خاطر نشان کرده است این اردوگاه در هفته دو یا سه بار با گاز‌های سمی هدف حمله قرار می‌گیرد یعنی کرانه باختری، شاهد بیشترین حملات است.

گزارشگر گفت: بیش از ۱۰۰ نفر هنگام تعقیب‌های مکرر دچار مصدومیت شده اند علاوه بر اینکه ۸۴ نفر در خانه هایشان دچار مصدومیت شده اند.

در این اردوگاه بیش از شش هزار نفر در کمتر از یک کیلومتر مربع زندگی می‌کنند. همین باعث شده است بر اساس این گزارش پرازدحام‌ترین نقطه در جهان باشد.

این گزارش اعلام کرده است در این اردوگاه منطقه امنی وجود ندارد. این گزارش خواستار توقف فوری استفاده از گاز‌های اشک آور شده است چرا که خطرات واقعی دارد و باعث مرگ و میر و مصدومیت می‌شود به خصوص آنکه به صورت مستقیم علیه افراد در کوچه‌هایی که تنگ و باریک هستند، استفاده می‌شود. این گزارش لزوم جلوگیری از استفاده از مواد شیمیایی را در مناطق مدنی خاطر نشان کرده است.

 

انتهای پیام/

 

اذعان دانشگاه آمریکایی به استفاده افراطی نظامیان صهیونیست از گاز‌های اشک آور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار