مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در راستای حمایت از نخبگان از 20 پایان‌نامه دکترا و کارشناسی ارشد حمایت و با آنها انعقاد تفاهم‌نامه شده است،

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زنجان؛حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر جنتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: توسعه اساسی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه موقوفات و سرمایه‌گذاری موقوفات در گرو حمایت از آنها است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان دو محور اساسی را در راستای توسعه علم و فناوری مورد توجه قرار داده است، افزود: یکی از این محورها توسعه فرهنگ وقف در راستای گسترش علم و فناوری و دیگری بحث سرمایه‌گذاری موقوفات در توسعه شرکت‌های دانش بنیان است که در این زمینه نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در راستای حمایت از نخبگان از 20 پایان‌نامه دکترا و کارشناسی ارشد حمایت و با آنها انعقاد تفاهم‌نامه شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه وقف در قسمت‌های مختلف جامعه از جمله در عرصه علمی، سیاسی، اجتماعی و دینی نقش‌آفرینی داشته است، از همین رو حمایت‌های لازم از آنها انجام می‌شود.

جنتی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار و 700 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، افزود: ضروری است، که در علم و فناوری تعدادی موقوفه در راستای ترویج علم و گسترش فناوری ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه انجام تحقیقات علمی در حوزه وقف به گسترش آن کمک خواهد کرد، گفت: موضوعات مربوط به سازمان باید در راستای ایجاد راه‌های جدید برای توسعه و حمایت و یا رفع معضلات عمومی مربوط به سازمان باشد

انتهای پیام/ن

در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.