از ابتدای امسال ۲۰۰ هزار دلار محصولات صنایع دستی از استان چهارمحال و بختیاری صادر شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهمن عسگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در همایش آنلاین شوید، جهانی بفروشید گفت: از ابتدای امسال محصولات صنایع دستی این استان به ارزش ۲۰۰ هزار دلار به کشور‌های خارجی صادر شد.
 
وی افزود: ۵۰ درصد از این میزان صادرات توسط شبکه تجارت الکترونیک انجام شده است.
 
عسگری با اشاره به نبود بازار مناسب به منظور صادرات صنایع دستی در استان اضافه کرد: با ایجاد کمپین صادرات خرده فروشی از طریق ورود به شبکه اقتصاد الکترونیکی می‌توانیم وارد بازار‌های جهانی شویم و محصولات خود را از این طریق به فروش برسانیم.
 
حسین عنایتی مدیر کل پست چهارمحال و بختیاری هم در این همایش گفت: در ۹ ماهه نخست امسال، ۵۶ هزار مورد خرید اینترنتی در استان انجام شد که ۷ درصد پرداخت این خرید‌ها به صورت آنلاین و ۹۳ درصد آن هنگام تحویل صورت گرفت.
 
وی افزود: چهارمحال و بختیاری علی‌رغم دارا بودن محصولات خاص و ارگانیک در جایگاه بیست و هفتم خرید اینترنتی در کشور و قبل از استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام قرار دارد.
 
عنایتی از راه اندازی دو فروشگاه اینترنتی تا پایان ماه جاری در استان خبر داد و اضافه کرد: این فروشگاه‌ها می‌توانند از سراسر کشور تأمین‌کننده و خریدار داشته باشند.
 
همایش «آنلاین شوید، جهانی بفروشید» با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پست استان و با حضور هنرمندان و تولیدکنندگان، امروز سه شنبه ۵ دی ماه ۹۶ در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی شهرکرد برگزار گردید.
 
در این همایش راهکار‌های فروش محصولات با استفاده از فضای مجازی توسط اساتید مجرب تدریس شد.
 
انتهای پیام/ف 

همایش آنلاین شوید، جهانی بفروشید برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار