مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان سال جاری بیش از 500 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید محمدعلی تقوی مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری به مناسبت هفته ثبت احوال به وظایف و ماموریت‌های این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: صدور شناسنامه مکانیزه از سال 82 آغاز شد و تا سال 92، 180 هزار شناسنامه مکانیزه در سطح استان صادر شد اما در چهار سال اخیر آمار صدور شناسنامه 230 هزار مورد بوده، 9 ماهه امسال نیز 80 هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است که تا پایان سال جاری آمار صدور شناسنامه مکانیزه از 500 هزار شناسنامه می‌گذرد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از 99 درصد ولادت‌ها و فوت‌ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است، افزود: طی 4 سال گذشته 64 هزار سند ولادت، 10 هزار 69 واقعه فوت، 29 هزار و 348 واقعه ازدواج و 5 هزار و 229 واقعه طلاق ثبت شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته برای صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: صدور کارت هوشمند برای افراد 15 سال و افرادی که کارت ملی قدیمی را در اختیار دارند انجام می‌شود که این افراد تا 29 اسفند ماه سال جاری مهلت دارند برای تعویض و یا دریافت کارت ملی خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

این مسؤول تصریح کرد: 517 هزار نفر واجد دریافت کارت ملی هوشمند در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که تاکنون 269 هزار نفر فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و برای بیش از 255 هزار نفر کارت هوشمند صادر شده است، همچنین برای مناطق روستایی و عشایری سیستم سیار پیش‌بینی شده است

تقوی در ادامه سخنان خود به ثبت واقعه چهارگانه در استان اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه سال جاری 11 هزار 595 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 7 درصدی ولادت مواجه هستیم.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مجموع 11 هزار و 595 مورد واقعه ولادت 6 هزار و 45 مورد ولادت پسران و 5 هزار و 550 مورد ولادت دختران به ثبت رسیده است که پسران 62 درصد و دختران 48 درصد ولادت‌ها را در سال جاری تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری یک هزار و 984 واقعه فوت ثبت شده که شاهد کاهش 3 درصدی آمار فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم که این نشان‌دهنده ارتقاء سلامت و امید به زندگی در بین مردم است، ضمن اینکه یک هزار و 115 مورد از فوت شدگان را مردان و 869 واقعه فوت شدگان را زنان تشکیل می‌دهد.

این مسؤول تصریح کرد: در سال جاری 5 هزار و 637 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که شاهد کاهش 9 درصدی ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم در حالی که در سال‌های 94 و 95 ازدواج افزایش چشمگیری داشته است.

وی از کاهش 11 درصدی طلاق در 9 ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه کارهای فرهنگی عامل کاهش طلاق در استان بوده، گفت: یک هزار و 179 مورد طلاق در سال جاری به ثبت رسیده که در هر ماه 131 واقعه طلاق و در شبانه‌روز 4 واقعه طلاق ثبت شده است.

این مسؤول به مهمترین عوامل مرگ و میر اشاره کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی 41 درصد، سرطان‌ها 13 درصد و سالخوردگی با 12 درصد مهمترین علت مرگ و میر در استان بوده است که به ازای هر یکهزار نفر 4 نفر فوتی به ثبت رسیده است.

تقوی تصریح کرد: بیشترین فوتی در استان مربوط به افراد بالای 60 سال است که 62 درصد افراد در این سن فوت می‌کنند، 9 درصد هم بین سنین 25 تا 35 سال هستند و 2 درصد در فاصله سنی 5 تا 15 سال هستند.

وی در پایان به فراونی نام‌ها در استان اشاره کرد و گفت: امیرعلی، حسین، امیرعباس و رضا در بین پسران و فاطمه، آوا، زهرا، زینب و یسنا بیشترین فراوانی نام‌ها در بین دختران است.

انتهای پیام/ش

کاهش 11 درصدی آمار طلاق نسبت به مشابه سال گذشته در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.