جوان ۱۷ ساله به علت گاز گرفتگی درمحلات جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمود خلجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ازفوت یک نفر به علت گاز گرفتگی درشهرستان محلات خبرداد.

سرهنگ خلجی افزود: پسر جوانی ۱۷ ساله به علت گازگرفتگی در شهر نیمور شهرستان محلات جان خود را از دست داد.

رضایی مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی  گفت:  تعداد فوتی های امسال   بر اثر گازگرفتگی ناشی از مونوکسید کربن   در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۳ درصد افزایش دارد.

رضایی همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از گاز مونوکسید کربن در ۱۲ ماه سال ۹۵ را ۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در مقایسه به سال قبل از آن که شش نفر بود حدود ۱۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فصل سرد سال از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول ایمنی هنگام استفاده از وسایل گرمایشی لوله‌های هواکش را چک کنند تا از مسدود نبودن آن مطمئن شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ را از علایم گاز گرفتگی عنوان کرد و اضافه کرد: شهروندان این علائم را جدی بگیرند و در صورت مواجه ابتدا ایمنی را رعایت کرده و سریعا پنجره‌ها را باز کنندتا دچار گاز گرفتگی نشوند.

وی بیان کرد: آتش نشانان، افرادی که در کارخانه و یا در کوره مشغول به کار هستند نوزادان، افراد سالمند، خانم‌های بادار و بیماران قلبی ریوی از جمله کسانی هستند که درگاز گرفتگی بیشتر در معرض خطر هستند.

انتهای پیام / ج

افزایش فوتی های گازگرفتگی در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.