اگر می‌خواهید که شیوه و نحوه موفق شدن در زندگی را یاد بگیرید، باید این گام اول و اساسی را با جدیت دنبال کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که تمام روزشان را با تماشای تلویزیون، غذا خوردن، خوابیدن و انجام ندادن هیچ کار مفید صرف کنند، اما بسیاری از ما هرگز نمی‌خواهیم که یکی از چنین افرادی باشیم و همواره اهداف خاصی را در زندگی دنبال می‌کنیم. با این‌ حال، دستیابی به موفقیت با پیروی از اصولی ممکن می‌شود که آشنایی با آن‌ها لازم است.


بیشتر بخوانید: اگر میخواهید تمرکزتان بالا رود این کارها را انجام دهید


خودارزیابی

اگر می‌خواهید که شیوه و نحوه موفق شدن در زندگی را یاد بگیرید، باید این گام اول و اساسی را با جدیت دنبال کنید. درواقع، قبل از این‌که مراحل مختلف را برای رسیدن به موفقیت سپری کنید، باید ظرفیت و موقعیت فعلی خودتان را ارزیابی کنید و زوایای این مسائل را برای خودتان روشن سازید.

سپس باید این ظرفیت و موقعیت را با وضعیت مورد نیاز برای دستیابی به اهداف‌تان مقایسه کنید. این مقایسه به شما نشان می‌دهد که تفاوت بین فردی که هستید و فردی که می‌خواهید باشید، چه‌قدر است. برای تکمیل این ارزیابی اولیه و مهم، باید سراغ اولین تغییر اساسی در زندگی‌تان بروید: نحوه استفاده از زمان در طول روز. خود ارزیابی دقیقا با همین تغییر شروع می‌شود. یک دفترچه یادداشت بردارید و فعالیت‌های خودتان در طول روز را بنویسید.

بعد از چند روز به یک الگوی مشخص خواهید رسید. در این وضعیت، شما متوجه می‌شوید که زمان و ظرفیت‌های خودتان را به کدام فعالیت‌ها اختصاص می‌دهید. بیشتر این فعالیت‌ها چیزی نیستند جز حواس‌پرتی و وقت‌تلف‌کنی. شما باید از این مشکل و ضعف آگاه شوید و بعد کارهای لازم را در راستای متوقف کردن‌شان انجام بدهید. وقتی که ظرفیت خودتان را به‌درستی مورد سنجش قرار دادید، باید متوجه شوید که انجام دادن چه میزان از کار برای شما امکان‌پذیر است. با این ارزیابی، قادر خواهید بود که فعالیت‌های خودتان در طول روز را سازمان‌دهی کنید و با کم‌ترین تلاش به بهترین نتایج برسید. درواقع، خود ارزیابی دقیقا شما را به سمت تکامل می‌کشاند.

برنامه‌ریزی روزانه

هدف‌گذاری براساس فعالیت‌های مفید، وقت تلف‌شده شما را به حداقل می‌رساند. در این مرحله شما باید برای بخش‌های مختلف روزتان برنامه‌ریزی کنید و دستیابی به هدف‌های مشخص را در زمان‌بندی‌های مشخص برای خودتان در نظر بگیرید. تهیه لیست کارهای روزانه و همچنین استفاده از ساعت‌های زمان‌دار برای یادآوری هر برنامه، به شما اجازه نمی‌دهد که کاری را فراموش کنید یا زمان انجام دادنش را از یاد ببرید. شما می‌توانید این لیست را روی کاغذ یا در موبایل ذخیره کنید، اما همیشه باید به‌راحتی در دسترس شما قرار بگیرد و شما بتوانید دائما به آن رجوع کنید.

مدیریت زمان

صرف کردن انرژی برای رسیدگی هم‌زمان به چندین کار مختلف، اصلا راه مناسبی برای دستیابی به موفقیت نیست. درواقع، تمرکز است که کلید موفقیت محسوب می‌شود. بنابراین، اولویت‌های برنامه‌ای خودتان را مشخص کنید و کارهای مختلف را به ترتیب انجام بدهید. بررسی‌های علمی تا به امروز نشان داده‌اند که وقتی ما روی یک موضوع و کار خاص تمرکز می‌کنیم، انرژی کمتری از خودمان می‌گیریم ولی سطح بهره‌وری‌مان را به حداکثر ممکن می‌رسانیم.

منبع:سلامتیسم

انتهای پیام/

رازهای یک زندگی موفق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.