بازسازی سینما قدس ایلام

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: مشکلات بازسازی سینما قدس ایلام در مرکز شهر رفع شده و قرارست در این مجموعه پردیس سینمایی راه‌اندازی شود.

راه‌اندازی پردیس سینمایی در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام؛عظیم ایدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  بیان کرد: هم‌اکنون فیلم‌های سینمایی روز کشور در سالن سینما فرهنگ مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد در مرکز استان برای علاقه‌مندان اکران می‌شود.

 وی، اظهارکرد: علاوه بر سینما فرهنگ که در محل سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری ایلام به‌صورت تمام‌وقت اقدام به نمایش فیلم‌های سینمایی می‌کند، 2 واحد سینما سیار دیگر در سطح استان در محل سالن‌های نمایش اقدام به نمایش فیلم می‌کنند.

 ایدی، بابیان اینکه در حوزه جنوبی استان در شهرستان‌های دره شهر و آبدانان یک واحد قرار دارد، اضافه کرد: در شهرستان‌های مهران و دهلران هرکدام یک واحد سینما وجود دارد که بر اساس زمان‌بندی و برحسب نیاز در شهرستان‌های مذکور به نمایش فیلم‌های سینمایی برای علاقه مندان اقدام می‌کنند.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ادامه داد: علاوه بر این، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان سینمایی کشور منعقد گردیده، قرار است 3 سالن دیگر در سطح استان با اولویت در سه شهرستان استان، سالن‌های نمایش فیلم به سیستم دیجیتال پخش فیلم مجهز شوند و یک سیستم سیار دیگر نیز در شهرستان‌ها مستقر خواهد شد.

 وی، با اشاره به اینکه با این فرایند تقریباً همه شهرستان‌های استان تحت پوشش اکران فیلم‌های سینمایی قرار خواهند گرفت، یادآورشد : در موردبازسازی سینما قدس، پس از رفع تعارض‌های موجود بین مالکین زمین و خرید کل سهام توسط یکی از مالکین، اکنون با تعاملی که بین مالک، شورای شهر، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برقرارشده است، مالک از طریق طی مراحل قانونی به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای ساخت مجموعه ایجاد پردیس سینمایی در یکی از طبقات آن است.

انتهای پیام/ د

راه اندازی  سینمای ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.