پوشش مکانی هیئات مذهبی در حسینیه‌ها و مساجد ۷۰ درصد را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه برکت حضور مردم در هیئات مذهبی انسان‌ساز است، گفت: پوشش مکانی هیئات مذهبی در حسینیه‌ها و مساجد ۷۰ درصد را به خود اختصاص می‌دهند و این مورد حضور عزاداران در تکایا، خیابان‌ها و ... در کمتر از ۱۰ درصد هیئات مذهبی دیده می‌شود.

معممی مقدم افزود : سازمان تبلیغات از پژوهشگرانی که در بخش‌های مختلف علوم انسانی تلاش دارند، می‌خواهد تا با توجه به نزدیکی ماه محرم به فصل گرما، و مقوله آینده‌پژوهی، ما کمک کنند تا تقارن فصل گرما و ایام محرم و حضور جوان‌ها در خیابان‌ها باعث نشود که مساجد خالی شود لذا ما باید بدانیم که راه حل های برطرف کردن این امر چیست و نگذاریم حاشیه‌ها فربه‌تر از مسائل مذهبی باشد.

وی تصیح کرد : در مقوله اربعین نیز باید گفت زمانی مقوله برگزاری اجتماعات باشکوه در ایران بسیار موردتوجه قرار می‌گرفت و حتی برخی استان‌ها می‌خواستند چنین اجتماعاتی را الگوبرداری کنند اما به نظر می‌رسد چون خداوند یک موهبت بی‌بدیلی را به نام اربعین در منظومه مناسب و مناسک شیعیان قرار داده، ما باید در تلاش باشیم که اجتماع اربعین در کربلا را ترویج دهیم.

انتهای پیام / ذ

نگذاریم حاشیه‌ها فربه‌تر از مسائل مذهبی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالی بود