مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت ۹۱هزار هیئت مذهبی در کشور گفت : فلسفه حکومت دینی، بسط و گسترش احکام دینی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی با کارشناسان فرهنگی استان سمنان در شاهرود، با بیان اینکه امروز امنیت ملی، وامدار حرکت‌ تشکل‌های دینی و مردمی است گفت : هرچقدر بتوانیم شعائر دینی را بر اساس حکمت دینی برگزار کنیم، آن موقع شاهد امنیت پایدار در کشور هستیم.


وی با بیان اینکه فلسفه حکومت دینی، بسط و گسترش احکام دینی است، افزود: ما به‌عنوان تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی با زیرمجموعه‌هایی مانند هیئات مذهبی، مداحان، روحانیان و ... باید تلاش کنیم که انقلاب اسلامی در بسط و گسترش احکام دین موفق عمل کند لذا وجود ۹۱هزار هیئت مذهبی و ۸۰ هزار مسجد، ۲۰ هزار کانون فرهنگی و ده‌ها انجمن اسلامی، در زمره ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند نظام اسلامی را در اجرای شعائر دینی تقویت و کمک کنند.


مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی درباره کارکرد تشکل‌های دینی در جامعه اسلامی نیز گفت: ظرفیت‌های دینی در مجموعه‌ای به نام سازمان تبلیغات اسلامی، به‌خوبی نهادینه‌شده است و مسئولان و نمایندگان دولت می‌بایست برای تقویت نحوه اجرای شعائر دینی از ظرفیت این سازمان استفاده کنند.


کاهش آسیب‌های اجتماعی دغدغه اول مسئولان نظام


مععمی مقدم بیان کرد: امروز دغدغه اول همه مسئولان نظام، کاهش آسیب‌های اجتماعی است لذا باید از خود بپرسیم که باوجود دو ماه عزاداری در محرم و صفر، تا چه میزان اخلاقیات در جامعه ما نهادینه‌شده و به چه میزان آسیب‌های اجتماعی در کاهش‌یافته است؟ و آیا توانسته‌ایم در نهادینه کردن اخلاق اسلامی موفق عمل کنیم؟ فلسفه وجود هیئت‌های مذهبی بعد از تبیین و تنظیم شعائر دینی، ایفای نقش اصلاحگری است، ما نسبت به مواد مخدر، بزهکاری، طلاق و ... نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.


وی بابیان اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح دین جدش قیام کرد و امام زمان(عج) به‌عنوان یک مصلح می‌خواهند قیام کنند، پس باید دانست که هیئات مذهبی نیز باید ذاتی اصلاح‌گر داشته باشند، افزود: عزاداری و حضور در هیئت‌های مذهبی باید دارای آثار و برکات اصلاح‌کننده‌ای باشد.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار