معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت : یک هزار و ۵۵۰ مبلغ تا کنون در سامانه سجام سمنان ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان پیرامون آخرین وضعیت ثبت نام سامانه سجام و طوبی در استان سمنان گفت : یک هزار و ۵۵۰ مبلغ شامل ۸۶۱ مبلغ، ۴۳۷ مبلغ حوزوی و ۲۵۲مبلغ سنتی تا کنون در سامانه سجام ویژه اعزام مبلغان استان سمنان در هشت شهرستان ثبت نام کردند که تقریبا همه مبلغان استان سمنان را شامل می شوند.

 

وی افزود: سامانه جامع اعزام مبلغ موسوم به سجام در واقع زیرساختی بر خط برای ثبت اطلاعات مبلغ، زمان اعزام، مکان اعزام، موارد مربوط به اعزام، موضوعات سخنرانی و ... است که این امکان را به سازمان تبلیغات اسلامی می دهد تا از اعزام دو روحانی به یک روستا و در ازای آن بدون روحانی ماندن یک روستای دیگر جلوگیری کند همچنین سجام امکان رصد فعالیت مبلغان، امتیاز دهی به آنها و همچنین انسجام بیشتر امر اعزام را فراهم می آورد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره سامانه طوبی ویژه دریافت کد ملی تبلیغ برای مداحان، هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی اسلامی و ... نیز، توضیح داد: یک هزار و ۷۶۸مداح در استان شناسایی شده اند که از این تعداد یک هزار و ۵۵۰ نفر در سامانه طوبی ثبت نام کرده و اطلاعات یک هزار و ۱۲۶ نفر تا کنون تائید و کد ملی تبلیغ دریافت می کنند که در واقع مجوزی برای فعالیتشان محسوب می شود.

 

روحانی نژاد بیان کرد: یک هزار و ۴۳۷ هیئت مذهبی نیز در استان سمنان وجود دارد که ۳۶۸ هیئت تا کنون در این سامانه ثبت نام کردند و اطلاعات ۳۰۲ هیئت به تائید رسیده و همچنین پرونده مابقی هیئت ها در دست بررسی است.

 

وی افزود: ۷۲کانون فرهنگی و مذهبی نیز در استان وجود دارد که تا کنون ۳۶واحد در سامانه طوبی ثبت اطلاعات کردند که اطلاعات ۲۸ موسسه فرهنگی تائید شده است درباره انجمن های اسلامی نیز باید گفت ۲۲ انجمن در استان فعالیت دارند که ۱۱ مورد آنها در سامانه طوبی ثبت اطلاعات کرده و ۹ انجمن مورد تائید قرار گرفته و کد ملی تبلیغ دریافت کرده اند.

 

 روحانی نژاد بیان کرد: سامانه طوبی می تواند مکانی برای ثبت اطلاعات هیئت های مذهبی، کانون ها و موسساتی باشد که پس از ثبت اطلاعات در این سامانه می توانند تحت پوشش خدمات تبلیغات اسلامی مانند اخذ معرفی نامه، دوره های آموزشی، اردوها آموزشی، طرح های ابلاغی از مرکز و ... قرار گیرند که طبیعتا در صورت عدم انجام این ثبت نام هیچ خدماتی به آنها تعلق نخواهد گرفت و از امکانات تبلیغات اسلامی نیز محروم می شوند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه هیئت های مذهبی و تشکل های دینی و حتی مداحان باید اهمیت سامانه طوبی را درک کنند، افزود: از رسانه ها می خواهیم تا درباره مزیت های این سامانه جامع اطلاعات تبلیغی اطلاع رسانی کنند.


انتهای پیام / ه


ثبت نام یک هزار و ۵۵۰ مبلغ در سامانه سجام سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.