رهبر کره شمالی به قله بلندترین کوه شبه‌جزیره کره که محل تولد پدربزرگش هم هست، صعود کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی میل، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی از کوه «پکتو» که بلندترین کوه شبه جزیره کره محسوب می شود، بالا رفت. مردم کره شمالی این منطقه را مقدس هم می دانند؛ زیرا پدربزرگ کیم جونگ اون در این منطقه متولد شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با انتشار تصاویری از کیم جونگ اون در حالی بالای این کوه مرتفع لبخند زده است، نوشت: کیم جونگ اون برف سنگینی را پشت سر گذاشت و توانست به بالای کوه صعود کند.

صعود «کیم جونگ اون» به بلندترین کوه شبه جزیره کره+ تصاویر

صعود «کیم جونگ اون» به بلندترین کوه شبه جزیره کره+ تصاویر

کیم جونگ اون همچنین پس از صعود به بالای کوه اعلام کرد: آب و هوای اینجا بسیار خوب است به گونه ای که ما می توانیم سواحل دریاچه «بهشت» را بسیار واضح تر از قبل ببینیم.

کوه پکتو یکی از کوه های آتشفشانی مهم برای مردم کره شمالی و کره جنوبی محسوب می شود به گونه ای که مردم بخش شمالی و جنوبی به دلیل دریاچه زیبایی که در کنار این کوه قرار دارد، آن را خانه معنوی خود می دانند.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که «کیم جونگ ایل»، نخستین رهبر این کشور بر فراز این کوه بلند به دنیا آمده است. این در حالیست که برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که وی در سال 1941 در سیبری متولد شده است.

صعود «کیم جونگ اون» به بلندترین کوه شبه جزیره کره+ تصاویر

کیم جونگ اون در حالی به بالای این کوه صعود کرده است که تنش‌ها میان کره شمالی و آمریکا  به شدت تشدید شده است.


انتهای پیام/

کوهنوردی کیم جونگ اون در بلندترین کوه شبه‌جزیره کره+ تصاویر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار