کره شمالی: بی‌پروایی آمریکا و کره جنوبی، احتمال وقوع جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد

کره شمالی در واکنش به آغاز رزمایش هوایی بزرگ آمریکا و کره جنوبی هشدار داد چنین اقداماتی فقط احتمال بروز جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز؛ همزمان با آغاز رزمایش هوایی بزرگ کره جنوبی و آمریکا که قرار است ۵ روز به طول انجامد، کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای به هر دو کشور درباره افزایش احتمال وقوع جنگ هسته‌ای هشدار داد.

این بیانیه از سوی روزنامه دولتی رودونگ کره شمالی منتشر شد که در آن آمده است: بی پروایی کره جنوبی و آمریکا در برگزاری رزمایش‌های نظامی در شبه جزیره، خطر وقوع یک جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد. برگزاری چنین رزمایشی فقط جنبه ایجاد تنش و تفرقه انگیزی دارد.

رزمایش هوایی کره جنوبی و آمریکا یک هفته پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک هوسانگ ۱۵ در کره شمالی، انجام می‌شود. در این رزمایش، ۲۳۰ جت جنگنده حضور دارند.

«هربرت مک مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اخیرا اذعان کرده بود وقوع یک تقابل نظامی میان آمریکا و کره شمالی با توجه به شرایط کنونی، دور از ذهن نیست.

مک مستر در این باره گفت: فکر می‌کنم خطر وقوع جنگ هر روز افزایش می‌یابد. همواره گزینه‌های دیگری به غیر از تقابل نظامی برای حل این بحران وجود داشته است؛ اما به دلیل اینکه او (کیم جونگ اون) هر روز به درگیری نظامی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، زمان زیادی برایمان باقی نمانده است.

 

انتهای پیام/

انتقاد کره شمالی از رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار