مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای تحقق دستورالعمل صادره از ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، به 584 نفر از زندانیان این استان مرخصی پایان حبس اعطا شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اسماعیل جمیاری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری و با همکاری و تعامل مراجع قضایی استان تعداد 584 نفر از زندانیان با اعطاء مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شده‌اند.

وی افزود: تراکم جمعیت کیفری در زندان‌ها علاوه بر اختلال در طبقه بندی و تفکیک زندانیان باعث تبدیل اماکن آموزشی به خوابگاه و محل اسکان شده است.

مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین باید هزینه‌های زیادی صرف نگهداری و سایر نیازمندی‌های زندانیان شود.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی و کمبود اعتبارات زندان‌ها، این آزادی‌های قبل از موعد با لحاظ شرایط و تأیید شورای طبقه بندی می‌تواند تا حدودی در کاهش هزینه‌ها کمک‌های مطلوبی باشد.

جمیاری تصریح کرد: با این کار فضا برای انجام کارهای اصلاحی و تربیتی برای دیگر زندانیان فراهم خواهد شد.

مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های زندانیان که در غیاب سرپرست(زندانی) رخ خواهند داد را از جمله نکات مثبت آزادی زندانیان برشمرد.

وی گفت: اعطاء مرخصی‌های منجر به آزادی در سال جاری نسبت به سال گذشته82% افزایش داشته است.

انتهای پیام/غ

اعطای مرخصی پایان حبس به زندانیان کهگیلویه وبویراحمد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.