سرشماری زمستانه حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان چهارمحال و بختیاری پایان یافت.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از پایان سرشماری زمستانه حیات وحش از جمله پستانداران و پرندگان در مناطق حفاظت شده استان خبر داد.

وی افزود: در اجرای این طرح بیش از ۸۰ نفر از نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد، دانشجویان و دوستداران محیط زیست در مناطق حفاظت شده استان، گونه‎های شاخص علف‌خوار از جمله کل، بز، قوچ و میش وحشی را شمارش کردند.

احمدی اضافه کرد: طرح سرشماری زمستانه پرندگان از نیمه اول آبان ماه امسال آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه داشت.

وی ادامه داد: برآورد آمار جمعیت موجود علفخواران شاخص، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر وحوش، وضعیت زیستگاه‌ها، ترکیب سنی و جنسی گونه‌ها، بررسی عوامل تهدید و مدیریت گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض از اهداف این سرشماری می‌باشد.

به گفته احمدی؛ استان چهارمحال و بختیاری با برخورداری از یک درصد از مساحت کشور، بیش از یک هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی و ۲۹۴ گونه جانوری شناسایی شده دارد.

مجموعه پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه حفاظت شده جنگلی هلن، منطقه حفاظت شده سبزکوه، منطقه حفاظت شده شیدا، منطقه حفاظت شده قیصری و اثر طبیعی ملی لاله واژگون از جمله مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری است.

سرشماری جمعیت حیات وحش استانی هر ساله در ماه‌های آبان و آذر در کلیه مناطق تحت مدیریت، شامل مناطق حفاظت شده، پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق شکار ممنوع صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ن

پایان سرشماری زمستانه حیات وحش در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار