سرشماری تابستانه حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سرشماری تابستانه حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد به عنوان بخشی از ذخیره گاه زیست کره در استان، با همکاری 40 نفر از محیط بانان، جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست انجام شد.

شهرام احمدی با اشاره به اهمیت سرشماری حیات وحش در برنامه ریزی های حفاظتی افزود: برآورد جمعیت حیات وحش استان، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به سال گذشته، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق و شناسایی مناطق مستعد برای ارتقای سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب و مستعد جهت احیای جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار از اهداف این سرشماری بود.

منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با وسعت حدود 27 هزار هکتار در بخش شرقی شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری و در فاصله 10 کیلومتری شهرکرد مرکز این استان واقع شده است.

 این منطقه در سال 1349 از طرف شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید به عنوان منطقه شکار ممنوع و در سال 1352 با تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد.

در منطقه تنگ صیاد 252 گونه گیاهی که حدود 30 گونه آن انحصاری ایران است و 24 گونه پستاندار، 70 گونه پرنده و 26 گونه خزنده وجود دارد.

گونه های جانوری این منطقه شامل قوچ و میش وحشی، پلنگ، کل، بز و پوشش گیاهی آن شامل انواع گون، کنگر، ریواس، آویشن، بابونه، خاکشیر، بادام کوهی، انجیر و آلبالوی کوهی است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار