سرشماری زمستانه حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان چهارمحال و بختیاری پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از پایان سرشماری زمستانه حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان خبر داد و گفت: اطلاعات جمع‌آوری شده در حال پایش است.

شهرام احمدی با اشاره به اجرای طرح سرشماری حیات وحش طی دو مرحله تابستانه و زمستانه در استان افزود: اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر وحوش، برآورد جمعیت، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق حفاظت شده و مدیریت گونه های کمیاب و در خطر انقراض از اهداف این سرشماری می باشد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح 120 نیرو در مناطق حفاظت شده استان گونه‎های شاخص علف‌ خوار، مانند قوچ و میش وحشی و کل و بز وحشی را شمارش کردند. 

احمدی ادامه داد: همچنین در این سرشماری تعداد گونه‌های نر و ماده، وضعیت گروه‌های سنی وحوش و بیماری در گونه‌های آبشخور مشترک با دام‌های اهلی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری با داشتن یک درصد از مساحت کشور، بیش از یک هزار و 200 گونه گیاهی و 294 گونه جانوری شناسایی شده دارد.
 
مجموعه پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه حفاظت شده جنگلی هلن، منطقه حفاظت شده سبزكوه، منطقه حفاظت شده شیدا، منطقه حفاظت شده قیصری و اثر طبيعی ملی لاله واژگون از جمله مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری است. 

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار