مديركل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياری از ممنوعیت شکار هر گونه حیوان وحشی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد و خشکسالی های اخیر، حیات وحش چهارمحال و بختیاری در خطر انقراض می باشد.

وی افزود: در راستای حفظ گونه های کمیاب جانوری، از ابتدای امسال پروانه شکار هرگونه حیوان وحشی در استان صادر نشد.

احمدی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از انتشار بیماری آنفولانزای فوق حاد، به صورت جدی با شکار پرندگان مهاجر در تالاب های استان برخورد می شود.

وی با اشاره به زمستان گذرانی 130 هزار پرنده مهاجر در تالاب های استان ادامه داد: در حال حاضر 120 محیط بان به صورت آماده باش برای نظارت و بررسی هر مورد مشکوک ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب ها و اراضی كنار رودخانه استان مستقر شده اند.

مديركل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياری افزود: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است.

احمدی ادامه داد: در صورت مشاهده بیماری و علایم ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان، آمادگی کامل برای مدیریت و مقابله با پیامدهای این بیماری وجود دارد.

آنفولانزای فوق حاد پرندگان يک بيماری تنفسی ويروسی مشترک انسان و پرندگان و از مهم ترین بیماری های طیور است.

سياه شدن و خونريزی تاج، ريش و ساق پا، علائم تنفسی حاد، بی حالی شديد، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، کاهش شديد مصرف دانه، افت ناگهانی توليد تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی بيماری در گله از علایم ویروس این بیماری می باشد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار