استاندار سمنان با بیان اینکه قاچاق کالا، تولید کننده داخلی را دلسرد می کند، گفت: خوشبختانه عزم جدی در استان سمنان برای مقابله با قاچاق وجود دارد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد رضا خباز استاندار سمنان در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه قاچاق تولید کننده داخلی را دلسرد می کند، گفت: این پدیده شوم به بدنه اقتصاد کشور و استان ضربه می زند و به مشکلات این حوزه می افزاید.


وی افزود: تولید کننده داخلی مجبور به پرداخت مالیات است از سوی دیگر دستگاه های مختلف بر کارش نظارت می‌کنند و با مشکلات عدیده ای نیز دست و پنجه نرم می کند اما از سوی دیگر مشاهده می شود که کالای قاچاق با قیمت کمتر و بدون مسائل مذکور برای تولید کننده، وارد کشور می شود و این امر قطعاً تولید کننده را دلسرد خواهد کرد.


استاندار سمنان با بیان اینکه عدم وجود بازار فروش و بیکاری کارگران، به اشتغال کشور لطمه سنگینی خواهد زد، تصریح کرد : همه این مسائل ارتباط مستقیم با قاچاق کالا دارد.


خباز اظهار داشت : کالای قاچاق گویای این واقعیت است که مانند موریانه ای بر کشور مسلط شده و حتی ممکن است اقتصاد کشور را از درون متلاشی کند.


وی با بیان اینکه تقویت تولیدات ملی باید شکل گیرد، اقتصاد پویا شود و مبارزه با کالای قاچاق تا نتیجه مطلوب ادامه پیدا کند، افزود: در بحث قاچاق، قوانین بازدارنده باید به گونه ای باشدکه کسی به خود اجازه تخلف ندهد درغیراین صورت فرد متخلف پس از پرداخت جریمه، دوباره به قاچاق ادامه خواهد داد.


استاندار سمنان بیان داشت : مسئولان مرتبط در مبارزه با پدیده قاچاق در سطح استان سمنان، نظرات پیشنهادی خود را در خصوص مقررات و قوانین ناظر بر مبارزه با قاچاق ارائه دهند تا در این مسیر قوانین مؤثرتری را برای ارزیابی و تصویب نهایی به کشور ارسال کنیم.

 

انتهای پیام / ذ


عدم وجود بازار فروش به اشتغال کشور لطمه سنگینی خواهد زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار