رفع موانع احداث پالایشگاه در دزفول

معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول از رفع موانع پیش روی احداث نخستین پالایشگاه شمال خوزستان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب اله آصفی، معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه پس از 3.5 سال تلاش مشکل پالایشگاه دزفول با 3.9 میلیارد دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی برطرف شده است گفت: احداث این پالایشگاه موجب ایجاد فرصت های شغلی بسیاری در منطقه خواهد شد.

وی بیان داشت: پالایشگاه دزفول که قرار بود چند سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شود، به دلیل عمل نکردن سرمایه گذار به تعهدات خود اجرایی نشد.

آصفی تصریح کرد: ظرفیت این پالایشگاه روزانه 150 هزار بشکه نفت خام و تولید انواع فرآوردهای نفتی می باشد، همچنین اشتغال ایجاد شده در زمان ساخت و بهره برداری 15 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم پیش بینی شده است.

فرماندار ویژه دزفول احداث نیروگاه و پالایشگاه در این شهرستان را با هدف ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و نیز رونق اقتصادی منطقه دانست و اذعان داشت: اولویت فرمانداری دزفول در 3.5 سال گذشته حل مشکلات اقتصادی و سرمایه گذاری بوده و با وجود برخی کارشکنی ها حجم انبوهی از سرمایه وارد دزفول شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 300 مگاوات برق در دزفول تولید می شود، در حالیکه نیاز این شهرستان 600 مگاوات است که انتظار می رود با ساخت نیروگاه جدید سیکل ترکیبی در دزفول علاوه بر تامین نیاز شهرستان بخشی از نیاز کشور به انرژی برق تامین می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فعالیت های انجام شده در مجموعه مدیریت این شهرستان از جمله فرمانداری دزفول به منظور جذب سرمایه گذار در راستای اهداف نظام اسلامی صورت گرفته است افزود: با اقدامات انجام شده و طبق اظهارات مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری در دزفول کاهش یافته است، هر چند همچنان باید برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان تلاش کرد.

حبیب اله آصفی در ادامه با بیان اینکه ریشه اکثر مشکلات و آسیب های اجتماعی بیکاری است اظهار داشت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، در دزفول با اختلاف سلیقه ای روبرو هستیم، بطوری که برخی افراد در دزفول با فعالیت های عمرانی و اقتصادی و سرمایه گذاری مخالفت کرده و بعضا در روند اجرای طرح ها سنگ اندازی می کنند.

انتهای پیام/گ

موانع احداث پالایشگاه در دزفول رفع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.