نماینده مریوان و سروآباد خبر داد:

توقف احداث پالایشگاه و کارخانه پتروشیمی در مریوان

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس گفت: احداث پالایشگاه و کارخانه پتروشیمی در حاشیه دریاچه زریوار مریوان متوقف می شود.

توقف احداث پالایشگاه و کارخانه پتروشیمی در مریوانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛منصور مرادی نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ،صبح امروز در مراسم کلنگ زنی فاز ۲ و طرح توسعه‌ ای تصفیه خانه مریوان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی مسئولان کشوری و استانی، طرح احداث کارخانه پتروشیمی و پالایشگاه در حاشیه دریاچه زریوار مریوان در راستای حفاظت از این اثر ارزشمند طبیعی متوقف می شود.

وی افزود: وضعیت فعلی زریوار نگران کننده و نیازمند همت جدی از سوی مسئولان استانی و کشوری است و به همین دلیل همه باید تلاش کنیم تا این اثر ارزشمند طبیعی در شهرستان مریوان حفظ شود.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت دریاچه زریوار مریوان به هیچ عنوان مناسب نیست و انتظار ما این است که با حمایت های صورت گرفته از سوی مسئولان کشوری و همچنین همت مسئولان استانی و شهرستانی و در قالب نجات بخشی این اثر ارزشمند طبیعی و تاریخی وضعیت بهتری پیدا کنند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از حضور بهمن مرادنیا استاندار کردستان در شهرستان مریوان یادآور شد: انتظار می رود در این سفر مشکلات و مسائل شهرستان مریوان مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌ و زمینه برای رفع آنها فراهم شود.

مرادی گفت: یکی از نیازهای اصلی استان کردستان استفاده از نیروهای بومی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری است و به همین دلیل انتظار می‌رود که استاندار کردستان و سایر اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این مهم را مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی گفت: ما برای توسعه در استان کردستان باید از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای در اختیار استفاده کنیم و در این راستا نیروی انسانی یکی از بهترین فرصت ها برای توسعه است.

در جریان سفر یک روزه استاندار کردستان به شهرستان مریوان علاوه بر کلنگ زنی طرح توسعه و فاز دوم تصفیه خانه شهر مریوان قرار است از مرز رسمی باشماق مریوان بازدید کرده و در جلسه شورای اداری این شهرستان نیز شرکت کنند.

انتهای پیام/ع

سفر مرادنیا استاندار کردستان به مریوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۶
احداث پالایشگاه = ایجاد ارزش افزوده برای مردم کردستان