مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: تکمیل کتاب‌خانه مرکزی خرم‌آباد نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی جهان آرا مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی لرستان بیان کرد: در استان ۳۱ کتابخانه نهادی و ۱۸ کتابخانه مشارکتی و تقریبا ۱۵ طرح کتابخانه‌ای در دست ساخت داریم.

وی ادامه داد: با تکمیل این تعداد طرح در دست احداث مجموعه فضای مطالعاتی در استان دو برابر خواهد شد که شاید مهمترین طرح در دست اجرا را باید کتابخانه مرکزی خرم‌آباد دانست.

مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی لرستان اظهار داشت: برای بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی لرستان ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که البته امسال ۳ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای این طرح دیده شده که هنوز پس از گذشت ۸ ماه از سال اختصاص پیدا نکرده است.

جهان آرا بیان کرد: اکنون ۱۷ سال از آغاز عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی خرم‌آباد می‌گذرد و تکمیل آن به عنوان یکی از مطالبات مردمی تبدیل شده و باید پذیرفت که این مجموعه به نوعی نماد فرهنگی لرستان است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تکمیل ۱۵ طرح کتابخانه‌ای در دست احداث استان افزود: با تکمیل این طرح‌ها می‌توان سرانه فضای مطالعاتی را در استان افزایش داد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان عنوان کرد: این نهاد دارای ۱۲۷ نفر پرسنل بوده که ۹۰ فرد آن کتابدار هستند و بالغ بر ۵۰۰ هزار کتاب در استان داریم و به دنبال به روز کردن و نوآوری آن‌ها هستیم و با انجام اقدامات مختلف و از دسترس خارج کردن کتاب‌های بلااستفاده فضای کتابخانه‌های استان برای اضافه شدن کتاب‌های جدید باز شده است.

جهان آرا اظهار داشت: تفاهم نامه‌هایی با آموزش و پرورش و سایر ادارات به انعقاد رسیده و خدمات مختلفی را به آن‌ها ارایه داده تا بتوان این فعالیت‌های کتابخانه را گسترش داده و امسال نیز شعار هفته کتاب و کتابخانه‌ای آینده روشن با خانواده‌ای کتاب‌خوان است.

وی ادامه داد: به همین دلیل درصدد هستیم که خانواده‌ها وارد عمل شوند و بیشتر کلاس‌های آموزش و پرورش در کتابخانه برگزار شود تا بتوان دانش‌اآموزان را با فضای کتابخانه‌ها آشنا کرد.

مدیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه تقریبا ۲۱ هزار عضو فعال در کتابخانه‌های لرستان وجود دارد افزود: با تفاهم نامه‌هایی که بسته شده و با عضویت رایگان‌هایی درصدد هستیم که تعداد کتاب‌خوان‌های استان را افزایش دهیم و امیدواریم بتوان کتاب را در سبد نیاز‌های روزمره استان قرار داد.

انتهای پیام/م

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتباربرای تکمیل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.