عضو هیئت علمی دانشکده مرتع و آبخیزداری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از آغاز دومین کنفرانس بین المللی پانتاری در گرگان خبر داد.

سعدالدین عضو هیئت علمی دانشکده مرتع و آبخیزداری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ افزود: دومین کنفرانس بین المللی پانتاری از دیروز دوشنبه ۲۹ آبان ماه در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، آغاز به کار کرد.

وی گفت: شعار این کنفرانس توجه به نوآوری دانش سیستم‌های آبی و کاربرد آن در کشور‌های در حال توسعه است.

سعدالدین اضافه کرد: معرفی طرح‌های کلان ملی کشور، تاکید بر همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه علوم آب، تدوین تجربیات و دانش بین محققین، تبادل فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس است.

وی در ادامه گفت: از دیگر اهداف این کنفرانس بحث زیر ساخت همکاری‌های مشترک بین دانشگاه‌ها به خصوص ایجاد شبکه سازمان یافته با کمک انجمن جهانی علوم هیدرولیک است که با حضور این محققین پیگیری خواهد شد.

سعدالدین افزود: در این کنفرانس ۱۶ متخصص در زمینه علوم آب از ۱۰ کشور از سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا حضور دارند که در مدت دو روز به ارائه مقالات خود می‌پردازند.

وی در پایان گفت: همچنین شرکت کنندگان در این کنفرانس در روز اول آذر ماه به بازدید میدانی از حوضه‌های آبخیز و منابع طبیعی و گردشگری از استان خواهند پرداخت.

این کنفرانس در چهار بخش سیستم‌های آبی دریای خزر، رودخانه‌های مشترک ایران و سایر کشور‌ها و رودخانه‌های داخلی کشور، مدیریت جامع آب و گزارش از وضعیت منابع آبی سایر کشور‌ها برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ق
 
 

برگزاری کنفرانس بین المللی پانتاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.