سرپرست معاونت میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان یزد گفت :معماران برجسته سراسر جهان در کارگاهی با روش های ساده مستندنگاری آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ساشا ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان یزد گفت :معماران برجسته سراسر جهان در کارگاهی با روش های ساده مستندنگاری آشنا می شوند.

ریاحی مقدم افزود: هدف از اشاعه‌ی این شیوه‌ی مستندنگاری در قالب کارگاه و دوره‌های آموزشی و کاری، علاوه بر یادگیری مرحله به مرحله‌ی کار مستندنگاری، آشنایی با تخصص شرکت‌کنندگان و ایجاد ارتباطات بین‌المللی برای فعالیت بیشتر در این زمینه است.

وی تصریح کرد: مدت زمان این دوره‌ی دو هفته است که هفته‌ی اول به اندازه‌گیری دقیق و برداشت بنا و هفته‌ی دوم به طراحی دستی و نهایی نمودن طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

ریاحی مقدم در خصوص نتایج این کارگاه آموزشی بین المللی تاکید کرد: نتایج این کارگاه قابل ارائه به نوزدهمین نشست عمومی بین‌المللی ایکوموس خواهد بود که در سال جاری ،20 تا 24 آذر 1396، در دهلی هند برگزار می شود.

وی گفت:این امر می‌تواند به نوبه خود فرصت‌ها و نتایج پرباری را برای فعالیت‌ها و تعاملات بیشتر در زمینه موضوع حفاظت از میراث فرهنگی در دنیا فراهم کند.

مستندنگاری معماری بومیVernadoc تکنیک طراحی دستی است که در آن با استفاده از وسایل ساده مانند مداد، قلم و جوهر برای ثبت کلیه‌ی جزییات بناهای تاریخی استفاده می‌شود.

معماران برجسته سراسر جهان از 30 آبان تا 15 آذرماه در کارگاهی آموزشی در یزد گردهم می آیند.

انتهای پیام/ی

آشنایی معماران برجسته سراسر جهان باروش  مستند نگاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار