همزمان با ۲۸ صفر ۸۴ تن آش سبزی نذری در شیراز پخت و توزیع می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسدی مدیرعامل موسسه خیریه امام صادق (ع) گفت: پخت آش ۲۸ صفر هرساله در محل بوستان خلدبرین شیراز انجام می‌شود که امسال این برنامه با یاد شهدای مدافع حرم به‌ویژه سردار بی‌سر شهید عبدالله اسکندری از شهدای مدافع حرم شیراز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پخت آش ۲۸ صفر در شیراز حدود ۸۵۰ آقا و خانم مشارکت دارند، افزود: توزیع آش از ساعت ۵ صبح ۲۸ صفر آغاز می‌شود و بسیاری از مردم از شب قبل در صف انتظار می‌ایستند تا از این آش نذری بهره‌مند شوند.

اسدی با بیان اینکه پخت این آش یک کار مردمی است، ادامه داد:برای پخت ۸۴ هزار کیلو آش حدود ۱۶۰ میلیون تومان هزینه می‌شودکه علاوه بر ملزوماتی، چون سبزی، حبوبات، روغن و سایر ترکیبات مورد نیاز، ۱۲۰ رأس گوسفند به همین منظور استفاده می‌شود.
وی اظهار داشت: نیک اندیشان می‌توانند در این کار مردمی و خداپسندانه برای ادای نذر خود شرکت کنند و بدانند که مشارکت‌های آنان حتی در مبالغ اندک می‌تواند راهگشا باشد.

مدیرعامل موسسه خیریه امام صادق (ع) با بیان اینکه متأسفانه مدتی است که برخی مدعی شده‌اند که چرا پول پخت آش ۲۸ صفر صرف مستمندان و فقرا و ازدواج جوانان نمی‌شود تصریح کرد: این بحث‌ها در مجموعه خیریه دیگری در حال پیگیری است که حدود ۴۰ خانواده را پوشش می‌دهد.
وی بیان کرد: پول نذر شده برای آش ۲۸ صفر را نمی‌توان خرج مسائل دیگر کرد و این پول برای این کار نذر شده و به این نیت صرف شده است.

مردم می‌توانند هزینه نذر‌های خود را به شماره حساب ۳۷۲۴۴۷۵ بانک رفاه به نام گروه فرهنگی کمیل واریز کنند.
انتهای پیام/ر

پخت آش نذری در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار