2 تن غذا در شیراز طبخ می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمود صاحب دیوانی متولی موقوفه حاج علی اکبر قوام گفت: در ایام ماه میهمانی خدا از محل این موقوفه هر هفته در روزهای دوشنبه و چهارشنبه 200 کیلو طعام برای افطار روزه داران پخت می شود.  

 
وی با بیان اینکه این اطعام در حسینیه قوام و مجموعه های کوچکتر توزیع می شود ادامه داد: در این ایام خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد منطقه پنج، روزه داران مسجدالرضا(ع) در منطقه شاهیجان، مسجد امام جعفر صادق (ع) و هیأت ریحانه النبی از محل این موقوفه اطعام دریافت می کنند.
 
محمود صاحبدیوانی متولی این موقوفه افزود: میرزا فتحعلی خان معروف به صاحب دیوان، از رجال مشهور عصر قاجار است كه در سال 1310 هـ ق. رقباتی را وقف و تقدیم بارگاه ملكوتی حضرت رضا(ع) كرده تا درآمد این موقوفات، هر ساله برای مصارفی از جمله؛ تعزیه داری، تعظیم شعائر اسلامی و تلاوت كلام الله مجید و مخارج و مصارف جشن عید مولود مسعود حضرت خامس آل عبا ابی عبدالله الحسین(ع) در سوم شعبان المعظم به مصرف برسد .  
 
وی با بیان اینکه این موقوفه از وسیع‌ترین موقوفات غیر‌متصرفی کشور به حساب می‌آید‌، اظهار کرد: عمده درآمد موقوفه، صرف کمک به فقرای سادات می‌شود. 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار