سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: دانش آموز اصفهانی با اقدامات موثر بشردوستانه در مدیریت حوادث و سوانح آشنا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهریار انصاری طادی  اظهار داشت: نخستین کارگاه  آموزشی کاربرد علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در سوانح و حوادث ویژه دانش آموزان برگزار شد.

وی بیان داشت: این طرح با هدف توسعه ظرفیت جوانان در راستای اقدامات موثر بشردوستانه در مدیریت حوادث و سوانح در اصفهان آغاز شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با تاکید براستفاده از فناوری های نوین در جهت خدمت رسانی بهتر و موثرتر به حادثه دیدگان افزود: بکارگیری تکنولوژی های مدرن در حوادث  پاسخگویی مناسبتر و کاهش آسیب ها و خسارات را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این طرح  مباحثی شامل آشنایی با کیت شهری، نقشه، تجهیزات و نحوه جمع آوری قطعات به منظور تکمیل کردن و ساخت ربات و برنامه ریزی به دانش آموزان ارائه شد.

انصاری طادی اضافه کرد: دانش آموزان با استفاده از نرم افزار، برنامه مسیریابی را به ربات منتقل کرده و ربات از روی خطوط مشخص شده در نقشه مسیر را طی کرده و ماموریت هایی از جمله حمل ماهواره از نقطه شروع به منطقه حادثه دیده، حمل جعبه آمادگی به منطقه آمادگی، حمل چادر به محل اردوگاه، انتقال آمبولانس به بیمارستان و ادامه مسیر تا نقطه پایان که نقطه تاب آوری بود را انجام دهد.

 

انتهای پیام/م

 

۸۰۰ دانش آموز اصفهانی با مدیریت حوادث و سوانح آشنا شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار