سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان گفت: سال گذشته حدود 2 هزار و 562 دانش‌آموز، آموزش‌هایی شامل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی اولیه مصدوم، احیای قلبی و ریوی و... را فرا گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهریار انصاری در نشست مشترک هلال احمر  و آموزش و پرورش شهرستان اصفهان با بیان این‌که وجه مشترک فعالیت‌های جوانان هلال احمر ترویج و گسترش فرهنگ بشردوستی با رویکرد امدادی است ، اظهار کرد: طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه‌های امداد و نجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه ببرد و فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی را در بین دانش‌آموزان نهادینه کند.

وی با اشاره به این که دانش‌آموز شرکت کننده در طرح دادرس علاوه بر مهارت‌های امدادی  با  اصول اساسی، اهداف و ارزش‌های جمعیت هلال‌احمر که محور آن تسکین آلام بشری و کمک به انسان‌هاست آشنا می‌شوند، بیان کرد: این اصول منطبق با دین و مبانی اعتقادی ما است و می‌تواند موجب ارتقای روحیه بشردوستی در نوجوانان و جوانان ما شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان تصریح کرد : سال گذشته پنجمین دوره طرح دادرس در 83 مدرسه شهرستان اصفهان اجرا شد و حدود 2 هزار و 562 دانش‌آموز، آموزش‌هایی شامل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی اولیه مصدوم، احیای قلبی و ریوی، اطفای حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، آتل، باندپیچی و نحوه پانسمان را فراگرفتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد : با اجرای طرح ملی دادرس دانش امدادی در دانش آموزان تقویت گردیده و با افزایش سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های امدادی آن‌ها، می‌توانیم در راستای ایجاد جامعه‌ای تاب‌آور  تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح ملی دادرس دانش امدادی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار