وزیر خارجه عراق در پایتخت قطر، با «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» درباره مهم‌ترین تحولات منطقه و روابط دوجانبه صحبت کرد.

دیدار و گفتگوی ابراهیم جعفری با امیر قطربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «واع»، ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق، در دیدار با امیر قطر تاکید کرد، عراق از مرحله جنگ با تروریسم عبور کرده و وارد مرحله بازسازی شده است.

او روز جمعه (امروز) در دوحه پایتخت قطر، با «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی»، امیر قطر، دیدار و با او درباره مهم‌ترین تحولات و رخداد‌ها بین بغداد و دوحه و راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و عبور از چالش‌های موجود در منطقه صحبت کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر ابراهیم جعفری در این خصوص منتشر کرد، اعلام شد عراق از مرحله جنگ علیه گروه تروریستی داعش عبور کرده است و مرحله بازسازی ویرانی‌های ناشی از جنگ را آغاز خواهد کرد.

جعفری افزود: عراق کشوری با منابع گوناگون ثروت و دارایی است، اما به علت تهدید‌های امنیتی، چون جنگ علیه تروریسم و چالش موجود درباره کاهش قیمت نفت و هزینه جنگ علیه گروه تروریستی داعش در شرایط دشواری به سر می‌برد و انتظار دارد که کشور‌های دوست در زمینه بازسازی به عراق کمک کنند.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کردک عراق امروز دارای روابط ویژه با کشور‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است و برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه تلاش می‌کند.

جعفری افزود: عراق وارد سیاست جبهه‌بندی‌ها نمی‌شود و در برای حفظ منافع مشترک و رویارویی با خطرات مشترک و تقویت همکاری با همه کشور‌های جهان تلاش می‌کند.

امیر قطر نیز در این دیدار پیروزی‌های عراقی‌ها در جنگ علیه گروه تروریستی داعش را تبریک گفت و از نقش دیپلماتیک عراق درباره گفتگو و عبور از چالش‌های پیش روی منطقه قدردانی کرد. او تاکید کرد که قطر بر اهمیت روابط دیپلماتیک دوجانبه با عراق تاکید دارد و خواهان مشارکت در بازسازی زیرساخت‌های شهر‌های عراق است. قطر برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

دیدار  ابراهیم جعفری با امیر قطر در دوحه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار