عضو جمعیت ایثارگران گفت: مراسم اربعین همگرایی مذاهب اسلامی در کشورهای همسایه و وحدت میان امت اسلامی را افزایش داده است.

راهپیمایی اربعین وحدت میان امت اسلامی را افزایش داده استعشرت شایق عضو جمعیت ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نقش استراتژیک و محوری دارد، اظهار کرد: به همین جهت دشمنان به روش‌های مختلف به دنبال این هستند که به این مراسم خدشه وارد کنند.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند با بزرگنمایی مسئله امنیت عراق را ناامن جلوه دهند و با بدگویی نسبت به شرایط اقلیمی کربلا و نجف از موج جمعیت زائران بکاهند و در این راستا از همه توان خود از جمله شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی نهایت استفاده را می‌کنند، اما شاهدیم که هرسال مراسم اربعین از سال قبل پرجمعیت‌تر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک حرکت نرم است که اتاق فکر آمریکا را نشانه گرفته است، تأکید کرد: آنها دچار فلج فکری شده‌اند و خودشان اعتراف می‌کنند که هرچقدر هزینه می‌کنند و نقشه‌های پیچیده طراحی می‌کنند، در نهایت ایران همه آنها را نقش بر آب می‌کند.

شایق با تأکید بر اینکه مراسم اربعین همگرایی میان مذاهب اسلامی و کشورهای همسایه را افزایش داده است، اظهار کرد: شاهدیم که علی‌رغم افزایش هزینه‌های حمل و نقل، مردم در مناطق مرزی به یاری هم می‌آیند و زائران را به صورت رایگان با خودروهای خودشان جابجا می‌کنند.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: بسیاری از مرزنشینان هم که خیلی از آنها جزء برادران اهل سنت هستند، در خانه‌هایشان را به سوی زوار اربعین باز کرده‌اند و این وحدتی که در میان اقوام و مذاهب موج می‌زند، زاییده راهپیمایی اربعین است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
ضمن تشکرازمطالبی که فرمودید.ممنونم
آخرین اخبار