عضو جمعیت ایثارگران انقلاب گفت:دانشجویان همیشه در همه مقاطع زمانی درخشیده‌اند و گره از کار کشور باز کرده‌اند.

دانشجویان در همه دوران گشایش‌گر گره‌های کور کشور بوده استعشرت شایق در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سالروز 16 آذر 1332 که جمعی از دانشجویان با برخورد آگاهانه خود علیه رئیس جمهور آمریکا و حضورش در ایران به شهادت رسیدند و این روز تاریخی را ثبت کردند، گفت: اگر امروز هم بخواهیم شرایط جنبش دانشجویی را ارزیابی کنیم دانشجویان همیشه در همه مقاطع زمانی درخشیده‌اند و گره از کار کشور باز کرده‌اند.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور دانشجویان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در طول هشت سال دفاع مقدس گفت:‌ در این دوران بخش بزرگی از رزمندگان دانشجو بودند و در موقعیت تحصیلی خوبی قرار داشتند اما به دلیل اینکه شرایط کشور نیازمند حضور آنها در جبهه‌ها بود از سنگر علم به سنگر جهاد هجرت کرده و علیه دشمن مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه همین مسئله را در موضوع تسخیر لانه جاسوسی هم شاهدیم، اظهار کرد:‌ دانشجویان آن زمان فهمیدند سفارتخانه آمریکا تبدیل به لانه جاسوسی شده و در جهت حفظ منافع خود در صدد به هم زدن منافع انقلاب اسلامی هستند لذا آنجا هم دانشجویان حضور می‌یابند و جریان 13 آبان را به وجود می‌آورند.

شایق با بیان اینکه در دوران کنونی هم در موضوع مدافعین حرم و اردوهای جهادی دانشجویان به دورترین نقاط کشور که در محرومیت به سر می‌برند عظیمت کردند، گفت: اگرچه آنها در دانشگاه وضعیت تحصیلی خوبی دارند شاهدیم که بدون هیچ چشم‌داشتی در مناطق محروم برای مردم خانه می‌سازند و راه‌های ارتباطی برقی را بهبود می‌دهند و در درمانگاه‌ها به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در حوزه فضای مجازی حرکت‌های خوبی توسط دانشجویان انجام شده، بیان کرد: دانشجو در هر زمانی حضور فعال برای حفظ دستاوردهای انقلاب داشته است.

وی با بیان اینکه قدرت دفاعی کشور امروز اقتدار جمهوری اسلامی را به ارمغان آورده، خاطرنشان کرد: تجهیز قدرت دفاعی و پیشرفته کردن صنایع موشکی با همت دانشجویان و راهنمایی اساتید آنها شکل گرفته و لذا می‌بینیم که دانشجویان به هر عرصه‌ای که پا گذاشته‌اند آنجا با پیشرفت چشم‌گیر مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار