وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد واردات نفت این کشور از ایران ۹۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ترند؛ حجم صادرات نفتی ایران به ژاپن (که صادرات میعانات گازی نیز در آن محاسبه شده است) در سپتامبر ۲۰۱۷، ۳۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به ۶ میلیون و ۴۶۷ هزار بشکه رسید.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد حجم نفت وارد شده از ایران به این کشور در ماه سپتامبر و در مقایسه با ماه قبل از آن، ۹۴ درصد افزایش یافته است.

این آمار شامل واردات یک میلیون بشکه میعانات از میدان گازی پارس جنوبی ایران نیز می‌شود.

ایران در سپتامبر ۲۰۱۷، پس از عربستان، امارات متحده، کویت و قطر، با سهم ۶.۸ درصدی، پنجمین تامین کننده نفت ژاپن بود. البته ایران در سپتامبر ۲۰۱۶ تامین کننده ۹.۷ درصد از نفت ژاپن (معادل ۹.۴ میلیون بشکه) بود.

مجموع صادرات نفت ایران به ژاپن در سال مالی ۲۰۱۶ به ۸۸.۹۴ میلیون بشکه رسید که ۳۸ درصد بیشتر از سال قبل از آن بوده است. ایران در سال ۲۰۱۶ تامین کننده ۷ درصد از نفت ژاپن بود.

در گزارش پیشین صندوق بین‌المللی پول آمده است صادرات نفت ایران در سال گذشته روزانه یک میلیون بشکه افزایش یافت و به ۲.۴۲ میلیون بشکه در هر روز رسید. پیش بینی می‌شود این حجم از صادرات در سال ۲۰۱۷ به ۲.۵ میلیون بشکه در هر روز و در سال ۲۰۱۸ به ۲.۵۹ میلیون بشکه در هر روز افزایش یابد.

چین، هند، کره جنوبی و ژاپن بزرگترین واردکنندگان نفت ایران هستند بطوری که هریک از این کشور‌ها در ماه سپتامبر روزانه بیش از ۱.۹ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند. این رقم بالاترین رکورد از ماه مارس به حساب می‌آید.

 

انتهای پیام/

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار