مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری بک قاچاقچی پرندگان و کشف دوبهله پرنده شکاری دلیجه در مشهد خبر داد.

حمید صالحی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت : پیرو گزارش موثق دوستداران محیط زیست به اداره یگان حفاظت ،مبنی بر صید پرندگان شکاری و نگهداری آن در یک منزل مسکونی، ضمن هماهنگی و اخذ نیابت قضایی مامورین یگان جهت بازرسی منزل به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: طی بازرسی از منزل متخلف دوبهله دلیجه  که درشرایط نامناسب  در داخل کارتن نگهداری می شد کشف و ضبط شد.

 

صالحی افزود: با توجه به عدم حضور مالک خانه و اظهارات همسر وی مبنی بر اینکه پرنده ها از فرد دیگری خریداری شده است، تحقیقات دیگری نیز درمحل انجام شد و محرز شد که متخلف شب گذشته دوبهله پرنده شکاری دیگر نیز داشته اما آنها را به فرد دیگری تحویل داده و براین اساس شواهد گویا بود که متهم با چگونگی شکار و صید پرندگان شکاری آشنایی کامل دارد.

 

وی ادامه داد:  برای متخلف، پرونده تخلف تشکیل و جهت تعقیب قضایی پرونده به واحد حقوقی ارجاع شد و پرنده نیز جهت تیمار و قرنطینه به مرکز تیمار پرندگان شکاری درشهرستان طرقبه شاندیز انتقال یافت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت : با حذف این گونه های با ارزش  از چرخه اکوسیستم ،افزایش چشمگیری در جمعیت جوندگان رخ می دهد که کشاورزان مجبور به استفاده از انواع سم ها جهت مقابله با آن می شوند که این سموم وآفت کش ها به تدریج در محصولات کشاورزی نفوذ کرده و باعث آلوده کردن آن و ایجاد انواع بیماریها در  انسان و سلامتی عموم به مخاطره می افتد.

انتهای پیام //ف.م

 

کشف دوپرنده شکاری ارزشمند از منزل یک مشهدی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.