تاکنون بیش از 3 هزار پیشنهاد و طرح در موضوعات عمرانی از سوی شهروندان مشهد به طرح محله آباد رسیده است.

پروژه‌های پیشنهادی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مجید عسکری رییس دبیرخانه شوراهای اجتماعی محلات مشهد در رابطه با طرح محله آباد گفت: در این طرح که با هدف ارائه پیشنهادات شهروندان جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در محلات شهر مشهد انجام شد، بیش از 3 هزار پیشنهاد و طرح از سوی شهروندان دریافت کردیم.

وی با اشاره به این که پیشنهادات در محور فنی و عمران، حمل و نقل و ترافیک، شهرسازی و معماری، خدمات شهری و محیط زیست و فرهنگی و اجتماعی بوده ‌است افزود: از بین پیشنهادهای دریافتی تعداد ۳۸۸ پروژه توسط کارشناسان شهرداری در مناطق و معاونت‌های تخصصی شهرداری مشهد تایید و وارد مرحله اجرایی شده‌است.

رییس دبیرخانه شوراهای اجتماعی محلات در رابطه با این طرح گفت: طرح محله آباد در آذر ماه ۹۵ با هدف برنامه‌ریزی شهروندان جهت صرف ۵ درصد از بودجه عمرانی محلات مشهد که در مجموع مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال می‌باشد، طراحی راه‌اندازی شده‌است.

مجید عسکری افزود: تاکنون بیشترین جذب اعتبار منطقه‌ای توسط پیشنهادات منطقه ۱۰، بیشترین پیشنهاد مصوب محله‌ای از نظر تعداد مربوط به محله چهاربرج در منطقه ۱۲، بیشترین میزان جذب اعتبار محلی توسط محله سیدرضی از منطقه ۱۱ و بیشترین میزان جذب اعتبار نواحی در بین نواحی شهرداری مشهد توسط ناحیه ۲ منطقه۱۰ با بیش از ۳۶ میلیارد ریال بوده‌است.

وی گفت: میزان سهم اعتبار قابل برنامه‌ریزی برای هر منطقه با توجه به سطح درآمد ثابت شهرداری در همان منطقه می‌باشد که مشارکت بیشتر مردم با عواملی همچون پرداخت به موقع عوارض نوسازی، بهای خدمات پسماند و آتش‌نشانی این اعتبار را افزایش می‌دهد.

گفتنی‌ست شهروندان محترم مشهد مقدس می‌توانند برای ارایه پیشنهادهای خود در حوزه‌های یاد شده به شورای اجتماعی محله خود و یا معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه خود مراجعه کنند.


انتهای پیام// ف.ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار