به دنبال اظهارات اخیر وزیر انرژی عربستان سعودی، بهای نفت با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، بهای نفت امروز (چهارشنبه) در بازارهای آسیا باز هم با افزایش همراه بود. روز گذشته پس از آنکه عربستان سعودی اعلام کرد که برای مقابله با اشباع بازار مصمم است، قیمت نفت به بالاترین سطح در 4 هفته گذشته رسید.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 10 سنت افزایش، به 58 دلار و 43 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت روز گذشته با 96 سنت افزایش (معادل 1.7 درصد) همراه بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 4 سنت افزایش، 52 دلار و 43 سنت در هر بشکه معامله شد. روز گذشته هم نفت شاخص آمریکا با 57 سنت افزایش همراه بود.

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد برای رسیدن سطح ذخایر نفت به میانگین 5 سال اخیر، هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهد داد.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. اعضای اوپک قصد دارند این توافق را تمدید کنند، اما تا ماه ژانویه در این خصوص تصمیم گیری نخواهند کرد.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته اعلام کرد: ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته با 519 هزار بشکه افزایش همراه بود که این در مقایسه با پیش بینی کارشناسان که گفته بودند در این بازه زمانی با 2.6 میلیون بشکه کاهش همراه است، مغایرت داشت.

به دنبال ثبات در بازار دلار و نامشخص بودن رئیس بعدی بانک مرکزی آمریکا پس از پایان دوره ریاست جنت یلن، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.2 درصد کاهش به 1275.30 دلار رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که در نظر دارد «جرومی اچ پاول»، از اعضای هیئت مدیره فدرال رزرو و همچین «جان تیلور»، اقتصاددان دانشگاه استنفورد را برای سمت های ریاست بانک مرکزی و نایب رئیس آن انتخاب کند. اما تاکنون بیانیه رسمی در این خصوص صادر نشده است.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار