رئیس دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه امیر کبیر از امضای تفاهم نامه با مرکز مالی ایران و اهداف آن خبر داد.

امضای تفاهم نامه دانشگاه امیرکبیر با مرکز مالی ایران/تقویت جنبه‌های کاربردی مرتبط با بازار سرمایه‌ای کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اکبر اصفهانی پور رئیس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریتی دانشگاه امیر کبیر در امضای تفاهم نامه میان دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های مدیریت و مرکز مالی ایران عصر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد،گفت: دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت دانشگاه صنعتی امیر کبیر با حدود نیم قرن تجربه در حوزه‌های مختلف مهندسی صنایع فعالیت‌ های آموزشی و پژوهشی انجام داده است.

رئیس دانشکده مهندسی صنایع و سیستمهای مدیریتی دانشگاه امیر کبیر از امضای تفاهم نامه دانشگاه امیرکبیر با  مرکز مالی ایران خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه فرصت خوبی را ایجاد می‌کند تا دانشگاهیان از فرصت‌های مالی که از طریق دانشگاه و این مرکز ایجاد می‌شود بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این دانشکده به عنوان طراح و اولین مجری دوره کارشناسی ارشد مهندسی مالی در کشور و پیشرو این رشته علمی مورد نیاز در ایران چه در دوره‌های آموزشی حضوری و دوره‌های آموزش از راه دور فعالیت دارد.

رئیس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریتی دانشگاه امیرکبیر گفت: این فعالیت‌ها در راستای نیاز فعالان بازارهای مالی و با تکیه بر توان تخصصی استادان خود و به نام این حوزه در کشور اقدام به طراحی دوره عالی دانش مالی در قالب دوره‌های آموزش‌های آزاد تخصصی دانشگاه صنعتی امیر کبیر نموده است.

وی افزود: این دوره‌ها به منظور تقویت جنبه‌های کاربردی مرتبط با بازار سرمایه‌ای کشور با حمایت مرکز مالی ایران اجرا خواهد شد، دوره عالی دانش مالی برای دانش‌آموخته‌های مهندسی که در بازارهای مالی و حوزه های مرتبط  مشغول به فعالیت هستند فرصت خوبی را فراهم می‌کنند تا با آشنایی با مطالب روز مطرح شده در این حوزه بتوانند تقش موثری در حوزه کاری خود داشته باشد.

اصفهانی پور بیان کرد:شرکت کنندگان در این دوره  ضمن مرور مفاهیم مقدماتی و آشنایی با  بازارهای مالی شامل بورس کالا و سهام فرا بورس بازارهای آتی با نرم‌افزارهای مربوط مانند اکسل آشنا خواهند شد.

رئیس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریتی دانشگاه امیرکبیر گفت: هدف از این تفاهم‌نامه ایجاد زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های بیشتر در حوزه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی با استفاده از تمام امکانات  است.

اصفهانی پور در خصوص موضوع تفاهم‌نامه ادامه داد: همکاری در زمینه‌های علمی ،مشاوره‌ای آموزش در موضوعات مرتبط با بازارهای مالی در چهار چوب اهداف و سیاست های مورد توافق طرف های تفاهم‌نامه در حوزه‌های آموزش ، تحقیقات و پژوهش طراحی ،‌برنامه‌ریز و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت عمومی و تخصصی در حوزه های بازارهای مالی در داخل و خارج کشور و ایجاد بستر مناسب برای بهره‌مندی از توانمندی‌های علمی و پژوهشی در عرصه بازارهای پولی و مالی است.

وی افزود: به کارگیری ظرفیت‌های دانشکده به منظور پاسخگویی به نیازمندی‌های پژوهشی و مطالبات علمی آموزشی حال و آینده این مرکز و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه ها در قالب پایان‌‌نامه با موضوعات مرتبط از سوی مرکز مالی ایران است.

اصفهانی پور یاد آور شد: همکاری مرکز در معرفی مدیران ارشد بازارهای سرمایه در قالب مدرس مدعو و اساتید مشاوره پایان نامه‌های دانشگاه که توسط مرکز به دانشگاه معرفی می‌شوند و فراهم نمودن تمهیدات و سازوکارهای لازم برای انجام بازدیدهای علمی طرفین از مراکز و واحدهای سابق از موضوعات اصلی تفاهم نامه به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار