حزب کمونیست چین، نام و ایدئولوژی رئیس‌جمهور این کشور را به اساسنامه خود افزود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، حزب کمونیست چین، حزب حاکم این کشور، نام و ایدئولوژی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، را در اساسنامه خود ذکر کرده است.

تفکر شی جین پینگ درباره «سوسیالیسم با مشخصه‌های چینی برای عصری جدید» در گردهمایی حزب کمونیست چین که هر ده سال 2 بار برگزار می‌شود، در اساسنامه این حزب گنجانده شد.

شی جین پینگ در حضور نمایندگان حزب کمونیست در این گردهمایی گفت: «ملت چین آینده‌ای بزرگ و روشن در پیش رو دارد.» وی افزود: «در این زمان مهم، ما بیش از پیش سرافراز و دلگرم هستیم. در عین حال، ما مسئولیت سنگینی را نیز احساس می‌کنیم.»

نگرشی که شی جین پینگ معرفی کرده است، اقتصاد این کشور را از سیاست‌های اصلاحات اقتصادی که از سوی «دنگ ژیائوپینگ»، دبیر کل سابق کمیته مرکزی حزب کمونیست، در دهه 1970 میلادی مطرح شده بود، جدا می‌کند.

حال، افزوده شدن نام شی جین پینگ در کنار دنگ و مائو تسه‌تونگ، نخستین رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، در اساسنامه این حزب، نشان از نفوذ بالای وی دارد.

همچنین افزوده شدن نام وی در اساسنامه‌ حزب کمونیست چین در حالی صورت می‌گیرد که تنها 5 سال از ریاست جمهوری وی گذشته است.

شی جین پینگ سیاست‌های خود را برای اجرای روندی به منظور حصول اطمینان از «دستیابی چین به پیروزی قاطع در ایجاد جامعه‌ای که در تمام جهات از شرایط نسبتا مطلوبی برخوردار باشد» لازم دانسته است. وی سال 2021، یکصدمین سالروز تاسیس حزب کمونیست، و سال 2049، یکصدمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین، را برای ایجاد جامعه‌ای موفق و مدرن تعیین کرده است.

با این‌که چین دومین اقتصاد بزرگ جهان را در اختیار دارد، بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، این کشور در رتبه بندی سرانه تولید ناخالص داخلی در جایگاه هفتاد و نهم جهان قرار گرفته است.

افزوده شدن نام رئیس جمهور چین در اساسنامه حزب کمونیست این کشور پس از پایان گردهمایی ملی در پکن انجام شد. این گردهمایی به منظور انتخاب روسای بخش‌های مختلف این حزب و ارائه گزارش‌های عملکرد آن برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار